Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Quinoás-paradicsomos csirkeragu

2024. január 10. - fuf87

image0_16_1.jpeg

Télen jól esnek a kiadósab egytálételek, ebből mutatok most egy másikat, ami garantáltan felölti az embert, van benne elég fehérje és az ízvilága sem utolsó. Relatíve gyorsan össze lehet dobni, és tuti mindenkinek ízleni fog.

Hozzávalók:

- 2 közepes méretű lilahagyma

- 1/2 poréhagyma

- 4 gerezd fokhagyma

- 2 nagyobbacska kaliforniai paprika

- 850g nyers csirkemellfilé

- 1 db leveskocka

- 1l víz

- 800g hámozott, kockázott paradicsom konzerv

- 125g száraz quinoa

- 480g vörösbab (konzerv)

- 1 lime leve (+1 a tálalásnál)

- só, bors

- 1 tk cayenne bors (ha nem bírjuk a nagyon csípőset, hagyjuk ki)

- 3 tk római kömény

- 1 tk csipős szósz (én házi habanero szószt tettem bele)

- kevés olívaolaj

Táláshoz: kókuszjoghurt, friss csíra / friss koriander

Egy lábasban felforrósítottam az olívaolajat, majd hozzáadtam a finomra vágott lila-és próéhagymákat. Majd erre rádobtam az apróra kockázott csirkemellet, hagytam kicsit lepirulni, majd rádobtam az összezúzott fokhagymagerezdeket, a kicsi kockákra vágott kaliforniai paprikát, a cayenne borsot, a csípős szószt, sóztam -borsoztam és hagytam kicsit így lepirulni. Majd ráönötttem a vizet, beledobtam a leveskockát, és hozzáadtam a hámozott paradicsomkonzerveket is, és a quinoát szárazon, majd hagytam, hogy a quinoa megpuhuljon. Amikor ez megtörtént, jöhetett hozzá a többi fűszer és a vörösbab, és még egyszer felrottyantottam, majd a végén hozzáadtam a lime levet. Tálalásnál 1-2 ek friss kókuszjoghurt, és valami zöld, pl póréhagymacsíra vagy friss koriander remekül passzol rá. (Én még egy kis párolt kelbimbót is ettem mellé, mert az is volt otthon, de az nem kell mellé alapból :) )

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr5418299693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása