Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Avgolemono

2024. február 05. - fuf87

image0_18_1.jpeg

Újabb leveses csoda, ami másnapra inkább egytálétel lesz, citromos, gazdag ízvilágú csirkeleves rizzsel, szerintem mindenki szeretni fogja, aki megcsinálja.

Hozzávalók: 

-300g nyers sárgarépa

-350g zellerszár

-1 szál póréhagyma

-1 csokor zöldhagyma

-2 vöröshagyma

-800g csirkemellfilé

-2.5l víz

-3 leveskocka

-só, bors, kevés kapor

-2 citrom leve

-5 tojás

-125g basmati rizs (szárazon)

-kevés olívaolaj

- tetejére: friss kapor (nekem nem volt, így friss korianderrel ettem, úgy is fincsi volt.)

A csirkemelleket egészben enyhés sós vízben megfőztem, majd villával cafatokra tépkedtem és félretettem.

A rizst megfőztem, kicsit sóztam és félretettem.

Kevés olívaolajon megfonnyasztottam a kicsire aprított vöröshagymát, a póréhagymát és a zöldhagymát, majd hozzáadtam a szintén apróra kockázott sárgarépát és zellerszárakat, mikor kicsit megizzadtak, hozzáöntöttem a vizet és beledobtam a leveskockákat, valamint sóztam-borsoztam, hagytam kicsit rotyogni. Mikor a zöldségek puhák voltak, kicsit botmixerrel megkínáltam a levest, hogy sűrűsödjön, de úgy, hogy maradjanak benne egész zöldségdarabok is, majd beledobtam a csirkemellcafatokat és a megfőtt rizst is, és levettem alacsony fokozatra a főzőlapot.

Közben egy tálban felvertem az 5 tojást, majd hozzáadtam a két citrom levét és a megfőtt rizs 1/4-ét, majd leturmixoltam, hozzáadtam 4-5 ek meleg leveslevet, majd fokozatos keverés mellett hozzáadtam a leveshez a tojásos keveréket. Arra figyeltem, hogy ne menjen magas fokozaton az indukciós főzőlap, majd lassú kevergetés mellett még 10-12 percet főztem, kicsi szárított kaprot is dobtam bele, szépen besűrűsödött. A végén ellenőriztem az ízeket, ha kell még lehet sózni, borsozni, vagy további citromot adni hozzá. Tálalásnál nagyon jó mellé a friss kapor, mivel nekem nem volt, így friss koraindert szórtam bele, isteni lett.

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr4218319199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása