Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Hamis Brassói Zellerrel & Csemegeubival

2022. szeptember 27. - fuf87

image1_8_1.jpeg

Ki ne imádná a brassói aprópecsenyét? Nekem gyerekkoromban a kedvenc kajám volt, szigorúan sült krumplival fogyasztottam, és tuti kétszer szedtem. Aztán öregebb lettem és bölcsebb, és bizony azt a fránya krumplit le kellett cserélni. Két alternatívát szoktam alkalmazni a klasszik sültkrumpli helyett: édesburgonyát (párolva vagy airfryerben készítve, vagy az ebben a receptben szereplő zellert, és mindkettővel legalább annyira tuti ez a fogás, mint az eredeti elgondolással! A különbség a makrókban van: nyilván a zelleres a leglightosabb, de az édesburgonyással is kedvező irányba mehetünk, ha figyelünk a mennyiségre, no meg a zsírmentes sütésre/vagy pároljuk!

Hozzávalók:

-1.5kg zeller

- 1 kg csirkemellfilé

- 2 nagyobb vöröshagyma

- 8 gerezd fokhagyma

- 2 leveskocka

- víz

- só

- bors

- majoranna

- füstölt paprika

- őrölt kömény

A zellereket meghámoztam, majd kecses kis kockákat vágtam belőlük, hozzáadtam a kockákhoz 2 ek olívaolajat, majd sóztam, borsoztam őket, és mentek az airfryerbe, 150 fok 10 perc, majd 180 fok 10 perc, végül 200 fok 5-10 perc (rázogatni kell közben, és figyelni, nehogy túlsüssük.) Majd hagytam őket kihűlni. (a végén érdemes ellenőrizni az ízeket, és szükség esetén kicsit ismét megsózni.)

A csirkét felkockáztam, majd sóval és borssal ízesítettem, lepirítottam kevés olajon és kiszedtem. A forró olajba ment a felaprított vöröshagyma, mikor az megdinsztelődött, hozzáadtam a zúzott fokhagymát is. Visszatettem a húst, majd nyakon öntöttem 3-4 dl vízzel és alaposan megfűszereztem. Én addig rotyogtattam, amíg nem kaptam egy sűrűbb ragut, lényeg, hogy szaftos maradjon a husi, amikor ez megvan, hozzádom a sült zellerkockákat és szépen összeforgatom őket. Én csemeguborkával megspékelve tálaltam, szerintem isteni fogás, érdemes kipróbálni :) Jó étvágyat hozzá!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr9317941186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása