Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

A házi ajvár titkai

2014. szeptember 11. - fuf87

ajvár1.jpg

Kár lenne szépíteni, a nyár nagyon gyorsan elillant és helyette, megérkezett az ősz, meg a szakadó eső. Persze, amikor sütött a nap és meleg volt, az volt a bajom, és ezerrel sápítoztam, hogy mikor lesz vége, most meg visszasírom. Milyen jó is lenne egy kellemes augusztusi napot belepakolni egy üvegbe, biztonságos helyre tenni, és amikor szükségünk van rá, csak elővenni, és fürödni a nap melengető sugaraiban, na meg a hamisíthatatlan nyári hangulatban. Pont ez járt a fejemben, amikor arra az elhatározásra jutottam, hogy ajvárt fogok készíteni, és eltenni télire, hiszen egy kis "üvegbe zárt nyár" a zord napokon kész felüdülés lehet. Az ajvár a délvidék egyik legfinomabb receptje, kicsit füstös, kicsit csípős, temperamentumos krém, a nyár legfinomabb zöldségeinek minden zamatával megspékelve, szerintem igazi ínyencség. Lássuk mi kell hozzá...

- 1,5-2 kg padlizsán

-1,5-2 kg kápa paprika (én zölddel dolgoztam)

- 4 közepes méretű vöröshagyma 

- 1-2 lila hagyma (opcionális)

- 1 fej fokhagyma

- 5-6 hámozott paradicsom

- só, bors, olívaolaj

- egy csokor borsikafű

- nátrium benzoát 

Előmelegítem a sütőt 180 fokra, légkeverésen. A padlizsánok végét eltávolítom (a szárnál), megszúrkálom őket villával, a paprikákat kicsumázom, mehetnek a tepsibe, jól meglocsolom őket olívaolajjal.

ajvár2.jpg

Kábé fél óra, +/- 10 perc, és készre sül.

ajvár3.jpg

A hagymákat felvágom, a paradicsomokat forró vízbe áztatom 5 percre, így könnyen lejön a héjuk. 

Eltávolítom a padlizsán és  a paprikák héját is, kvázi kikaparom a  húsukat egy nagy edénybe, beledobom a hagymákat, a paradicsomokat, leturmixolom,sózom, borsozom.

ajvár4.jpg

Feldobom a tűzhelyre, közepes lángon elkezdem főzni folyamatos kevergetés mellett, mert nagyon könnyen odaég, öntök bele egy kis olívaolajat.

ajvár5.jpg

Kb 30 perc főzés után beledobom a felaprított borsika leveleket, még 5 percig rotyogtatom, majd félrehúzom az edényt. (A borsika nem must have kategória, de az íze remekül passzol.)

ajvár6.jpg

 

ajvár 7.jpg

Az üvegeket előkészítem.

ajvár8.jpg

A sterilizált üvegekbe betöltöm, a tetejére ujjnyi olívaolajat öntök, és én szórtam még bele egy késhegnyi nátrium benzoátot is. ( nem muszáj, mert az olaj elvileg tartósít, én biztosra mentem.)

ajvár9.jpg

 

ajvár10.jpg

Ebből a mennyiségből 6 kisebb és egy nagyobb üvegcse lett, az egyedi címkéink ezúttal is rákerültek az alkotásra.

ajvaaar.jpg

Húsokhoz isteni kísérő, és persze bármihez, amihez az ember megkívánja:)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr986687963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása