Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Variációk Camambertre Vol 1

2014. április 04. - fuf87

grill camambert, petrezselyamsali.jpg

És a hamvazó szerda is elérkezett. A sors iróniája, hogy nálam is vega kaja került az asztalra, pedig nem vagyok ennek a "kölniszagú", atomracionális hacacárénak az elvakult követője, de aki mégis csatlakozik a followerekhez, annak egészségére. Kicsit sok volt mostanában a húsos input, ezért elérkezettnek láttam az időt arra, hogy jó öreg camambert barátommal randevúzzunk, így elhatároztam, hogy nem más kerül az asztalra, mint grillezett camambert, mentás-limeos petrezselyemsalátával, fokhagymás bagettel és áfonya jammel. Amilyen bonyolultnak hangzik, olyan könnyű az elkészítés, nettó félórás klasszik fogás, ajánlom mindazoknak, akik velem együtt krónikus időhiányban szenvednek.

Hozzávalók:

- néhány camambert sajt (egy főre egy sajt bőven elég, mert tökéletesen laktat. Többféle formájú és ízesítésű camambert kapható, én a kör alakút szoktam választani, mert azt találom esztétikusnak, de ízlések és pofonok, ízét tekintve nekem a fokhagymás és a chillis a zsánerem.)

- 6-7 csokor petrezselyem (már ha te is városlakó vagy, és a sparba rohansz munka után, ahol egy csokor petrezselyem vastagsága kvázi ekvivalens egy 4 éves kislány lófarkával, amennyiben kerted van, irigyellek)

- friss menta (cserepes verzió a nagyobb boltokban beszerezhető, additional info: egy héten belül tutira kinyiffan, bármit is csinálsz vele! Javaslat: kopaszd meg a növényt és fagyaszd le, ami maradt, később még jó lesz valamire!)

- egy csokor újhagyma

- 3-4 koktélparadicsom

- 1 fej lilahagyma

- 1 lime

- áfonyadzsem

- bagett

- olívaolaj

Elkészítés: megmossuk a zöldségeket, fogjunk egy tálat, vágjuk fel apró darabokra a petrezselymet, mentát, hagymákat,paradicsomokat, majd a végén facsarjuk rá egy fél lime levét, mehet is a hűtőbe a kreáció, hagyjuk összeérni az ízeket. És következzen a randevú a camamberttel, "grillezzünk" hát - miután továbbra sincs kertem, marad két opció: a sütő (amit nem ajánlok), és a wok, ezutóbbi szerintem tökéletesen megfelel a célnak. Hevítsünk fel benne 2-3 kiskanál olívaolajat, majd jöhet bele a sajt. Ne nagyon hagyjuk ott a tűzhelyet, ha nem egy fehér szétfolyt trutyit akarunk kanalazgatni, mert a sajt hamar megpuhul belülről, 1-2 perc sütés után egy lapáttal fordítsuk másik oldalára, és már látni fogjuk miylen szép aranybarnás kérget kapott, ugyanennyi ideig süthetjük a másik oldalt, és kész is. Végül fogyasztásnál én még áfonyadzsemet dobtam mellé, mint tudjuk a camambert régi jó cimbije, akikkel remekül kiegészítik egymást. A másik a bagett, ha nem magunk sütjük ( ennyire azért nem vagyok pro..MÉG), akkor mindenképp melegítsük meg a sütőben. Egy pohár rosé/fehérbor még fokozhatja az élvezetet. Jó étvégyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr345911385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása