Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Bécsi burgonyasaláta

2024. január 05. - fuf87

image1_5_2.jpeg

Egy krumplisali, ami nem majonézes, sültek mellé kiváló köretnek, de szerintem önmagában is finom tud lenni, mivel a krumpli remekül eltelíti az embert, de light virslivel is kellemes hideg ebéd vagy vacsora.

Hozzávalók:

- 115g lilahagyma apróra vágva

- 3 ek almaecet

- 35g vegán Rama margarin

- 30g mustár

- 65g póréhagyma

- 1 kg főznivaló burgonya

- só, törős bors

- 1 leveskocka + 2 dl víz

- 1 tk keményítő

A krumplikat enyhén sós vízban héjukban megfőztem, majd hagytam kihűlni. Közben nagyon finomra felaprítottam a lilahagymát és ráöntöttem az almaecetet, sóztam-borsoztam, majd hagytam kicsit állni. A poréhagymát finomra aprítottam és félretettem .

Közben megkevertem a szószt: az olvasztott margarinhoz hozzáadtam a mustárt, majd a leveskockából és 2 dl vízből főzött alaplevet, az 1 tk keményítőt és jól összedolgoztam. A krumplikat meghámoztam és vekony karikákra vágtam, majd egy tálban elkezdtem lerakni őket, egy réteg krumpli, rá egy kis lilahagyma, egy kis aprított póréhagyma és egy kis szósz, és így mentem, amíg az összes krumplim bele nem került a tálba, a tetejére lila-és póréhagymát halmoztam és a maradék szószt is ráborítottam. (nem kellett soknak maradnia, ha rétegezés közben is locsoltam szépen) Majd beraktam az alkotást a hűtőbe egy éjszakára, másnapra lett tökéletes.

Mi az újévi husi mellé ettük, majd simán virslivel elfogyasztottuk a maradékot.

Makrók: (egy 225g adagban)

174 kcal, 31.9g CH, 3.9g fehérje, 3.7g zsír

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr1418295931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása