Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Csirke sült rizzsel

avagy Chicken Fried Rice, ahogy mi szeretjük

2023. november 08. - fuf87

image0_9_1.jpeg

Szerintem sokan szeretünk rendeni a Pad Thaiból egy jó Burmát, vagy enni az ázsiaiban egy jó wokos-csirkés egytálat, ami picit csíp, jól laksz vele és van egy extra, ázsiai ízvilága, meg egy borsos ára, nos a jó hír, hogy otthon is különösebb extra effort nélkül reprodukálható ez a kaja, és még kiadós is, ebből mi kábé fejenként 3x biztos ettünk, de lehet 4x is-ergó ez a win-win szitu klasszikus iskolapéldája :)

Maga a recept csirke helyett készítehtő bármilyen más husival, tofuval vagy garnélával/egyéb tengeri herkentyűvel is :)

Hozzávalók:

- 235g száraz basmati rizs

- 1 csomag Wok Thai zöldség (mirelit)

- 1 kg csirkemellfilé

- 2 közepes vöröshagyma

- 6 gerezd fokhagyma

- 50 g nyers gyömbér

- 2 tojás

- 4-5 ek szójaszósz

- 4-5 teryaki szósz (Tescoban vagy Intersparban is kapható)

- 1 csokor zöldhagyma

- kevés olívaolaj

A rizst megfőztem, félretettem, enyhén megsóztam. Egy wokban kevés olívaolajat hevítettem, majd hozzáadtam a felaprított fokhagymát, vöröshagymát és az apróra reszelt gyömbért, ezt így pirítottam pár percig, majd jöttek a fagyasztott zöldségek, a szójaszósz és 3-4 percig így sütöttem őket. Majd hozzáadtam a főtt rizst és a teryaki szószt, és ráütöttem a két tojást, elkezdtem kevergetni, hogy a tojás is szépen belesüljön, közben folyamatosan kóstoltam, hogy passzoljon az ízvilág az én ízlésemhez. (nyilván lehet hozzá több szója-vagy teryaki szószt adni, én így szeretem.) A csirkét felkockáztam és egy külön edényben kevés olívaolajon lepirítottam, sóztam, borsoztam, majd beleforgattam a sült rizsbe, tálalásnál friss zöldhagymát aprítottam rá. :) Jó étvágyat:)

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr9718253343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása