Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Fehérboros nyúl petrezselymes burgonyával

2023. május 09. - fuf87

image2_14_1.jpeg

Minden évben kicsit dilemma, mit tegyünk az asztalra húsvétkor, mert ugye megvan az alapvető sonka-tojás-torma túltengés, de hát nem lehet egy nap háromszor ugyanazt enni, egyrészt uncsi lenne, másrészt akkor hamar elfogyna a sonka :) Tény, hogy húsvét már elmúlt pár héttel, de nem jutottam hamarabb ide, amúgy meg nem csak akkor lehet ezt elkészíteni, hanem relatíve bármikor - szóval hajrá, tessék kipróbálni.

Hozzávalók:

- kevés olívaolaj

- 2kg nyúlhús (comb, illetve egész részek vegyesen ->beszerzési hely Interspar vagy Aldi)

- 10 gerezd fokhagyma

- 1/3 vegán Rama margarin

- 3 dl száraz fehérbor

- 5 dl alaplé/víz

- só

- feketebors

- 4 db babérlevél

- kakukkfű (én szárítottat és frisset is adtam hozzá)

A körethez:

- 1kg parázsburgonya/újburgonya

- kevés vaj

- só

- 1 csokor petrezselyem aprítva

A nyuszi részeit besóztam és két órát hagytam állni. Egy fazékban megolvasztattam az 1/3 margarint, majd rádobtam a zúzott fokhagymát ,kicsit lepirítottam, majd kiszedtem. A megmaradt zsíradékba bedobtam a nyúlhusikat, és szépen lepirítottam, majd nyakon öntöttem őket a borral és hagytam fedő alatt párolódni egy húsz percet, majd hozzáadtam az alaplevet, a fűszereket és a fokhagymát, és fedő alatt kábé egy órát főztem közepes intenzitáson. Ha eléggé megpuhultak a husik, és a szósz is kellemesen sűrű alattuk, akkor kész is vagyunk. A krumplikat meghámoztam, majd enyhén sós vízben megfőztem őket. Kevés vajat olvasztottam egy serpenyőben, majd abban rázogattam a főtt krumplikat, miközben még picit sóztam és hozzáaadtam a friss, apróra vágott petrezselyemzöldet is. Mennyei lakoma, jó étvágyat :)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr6518105176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása