Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Szarvasbélszín krokettel és vörösboros áfonyamártással

Alternatíva egy jeles napra

2020. december 05. - fuf87

image8_5.jpeg

Általában én vagyok a főnök a konyhában, és én is döntök arról, mi fog a kondérban rotyogni, de vannak kivételek. Például Gábor szülinapja, mert ilyenkor természetesen ellágyulok és megfőzöm, ami a szíve vágya. Szóval nemes egyszerűséggel közölte, hogy ő bizony vadhúst szeretne. Mit ad Isten, épp bevásárlás közben flangáltunk, amikor láttam, hogy van jó minőségű szarvashusi, így lecsaptam és vettem 1,6 kg-t. Isteni volt, szerintem ebből fogok betárazni egyéb alkalmakra is, mert igazán kitűnő étel, annyi a titka, hogy meg kell neki adni a tiszteletet, és akkor pompás dolog kerülhet az asztalra.

A szarvashoz:

-1.6 kg szarvasbélszín 

A PÁC:

Nagyon fontos a pácolás, ha tehetjük, ezt ejtsük meg 2-3 nappal a sütés előtt, varázslatos aromát ad a húsnak. Én a páchoz a következőket adagoltam:

- egy ek. szemes fekete bors

- egy ek. borókabogyó (kicsit megzúztam egy klopfolóval)

- 2-3 babérlevél

- 2 tk rozmaring (őrölt, vagy lehet friss is)

- 1 vörös és egy lilahagyma

- 4-5 gerezd fokhagyma

- 6 dl testes vörösbor

A husi szűzen:

image0_12.jpeg

A bort összekevertem a fűszerekkel, beledobáltam a hagymákat, és 15 percig kevergetés mellett főztem, közben inhaláltam a felszálló gőzzel. Majd kicsit kihűtöttem, és lassan a húsra borítottam, fontos, hogy ellepje, majd alufóliával befedtem és betettem a hűtőbe pár napra érni. 

image1_17.jpeg

A SÜTÉS:

- só

-bors

-kakukkfű

-10-12 szelet bacon vagy füstölt szalonna

- olaj

Pár nap elteltével kivettem a szexi, lilás árnyalatú husit a hűtőből, szárazra töröltem. Majd fogtam egy serpenyőt, kevés nagyon felhevítettem, majd hirtelen megsütöttem a húsok mindkét oldalát, hogy helyes kis kéreg képződjön rajtuk.

image2_13.jpeg

Közben elővettem egy tepsit, beletettem a húsokat, majd alájuk öntöttem a leszűrt páclét, lefedtem alufóliával.

image3_13.jpeg

A sütőt közben 180 fokra melegítettem, alufóliával befedtem a húst és 45 percig pároltam. Majd kivettem, ráfektettem a szalonnákat és újabb 45 percre  visszakerült, a fólia még rajta maradt, ismét kivettem, levettem a fóliát, meglocsoltam a belőle képződött zsiradékos páclével, lejjebb vettem a sütőt 140-150 fokra és még kb. 15 percet pirítottam.

image6_9.jpeg

Én kivéve pihentettem 20 percet, majd egy éles késsel vékony szeletekre vágtam.

image7_10.jpeg

A sztorihoz hozzátartozik, hogy a covid idejére leköltözünk a balatoni házunkba, ahol még egy régi Vesta gáztűzhely van, képzelhetitek miket élek át a sütővel, de még így is jól sikerült :D azért hiányzik a fullos kis elektromos sütőm eléggé, no sebaj, mindennek megvan a maga szépsége!

image9_4.jpeg

A MÁRTÁS:

- 250 g áfonya

- 2 dl vörösbor

- 1 narancs héja

- fekete bors

- só

- kevés eritrit (vagy cukor)

A hozzávalókat összefőzzük, majd leturmixoljuk egy botmixerrel optimális esetben, hogy kellemesen sűrű mártást kapjunk. (nekem sikerült a smoothie makerben turmixolnom, ugyanis a botmixert Pesten felejtettem:)

image4_8.jpeg

image5_13.jpeg

A KROKETT:

-30 g liszt (pl. zabpehely vagy más egészségesebb alternatíva)

-300 g sajt 

-1 nagy tojás

-sütéshez olaj

Lereszeljük a sajtot, hozzáadjuk a tojást és a lisztet, egy szinte gyúrható állagú "tésztát" kell kapnunk, majd megformázzuk a kroketteket és a felhevített olajban kisütjük őket. (Messzire tegyük egymástól a kroketteket a serpenyőben, ha aranybarna kezd lenni, jó is, ne várjuk meg, míg kifolyik, mert akkor kapunk egy szoftos idegösszeomlást.) Én utána kiraktam őket szilviára, hogy kicsit kiengedjék a fölös olajat.) Hát nem egy update vacsi, de a vadhoz passzol. Tipp kényelmes háziasszonyoknak: Ha nem akarunk ezzel szenvedni, a legtöbb helyen lehet már készet is kapni, amit simán sütőben olaj nélkül is meg tudunk sütni!

Hát a végeredmény így nézett ki, férj kétszer repetázott:)

image10_5.jpeg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr716319660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása