Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Mindenmentes Mézes puszedli

2023. december 17. - fuf87

image0_11_2.jpeg

Szóval a csajszi, akihez 15 éve járok körmözni ajándék gyanánt isteni mézes puszedli golyókat adott nekem, amiket ahogy megkóstoltam, egyből tudtam, hogy ezekből látni szeretnék a saját ünnepi asztalunkon is. Szóval el is kértem a receptet és le is gyártottam őket, és hát frankó lett, így javaslom egynek a sütihalomba:)

Hozzávalók:

- 180g méz

- 40g zsír

Ezeket egy tálba öntöm, majd mikróba teszem és összeolvasztom, kapok egy sűrű masszát, amelybe a következő hozzávalókat teszem:

- 2 tojás sárgája

- 2 tojás

- 80g laktózmentes vagy vegán tejföl

- 120g poreritrit

- kevés vaníliaaroma (opcionális)

Ezeket haberővel kikeverem, majd hozzáadom a következőket:

- 500g Miklós Universal Liszt

- 1cs mézeskalács fűszer

- 2 tk fahéj

- 2 tk szódabikarbóna

Ezeket jól összedolgozzuk, én kézzel gyúrtam össze, egy nagyon jó állagú, kemény, jól formázható tésztát kaptam, 15 percre beraktam a hűtőbe, dióméretű gombócokat készítettem, nekem 54 db lett, 180 fokra előmelegítettem a sütőt, 15 perc alatt sült meg egy tepsire való - egymástól távolabb tettem őket, mivel picit meg fognak nőni a sütőben.

A kamu cukormázhoz:

- 1 csipet só

- maradék 2 tojásfehérje

- 100g poreritrit

- 40g cukormentes csoki

- 1 ek étolaj

Hagyom őket kihűlni, közben a maradék két tojásfehérjét felverem 100g poreritrittel és egy cipet sóval és "kamu curkomázat" készítek, amibe belemártom a puszedliket. Megolvasztom a csokit az étolajjal, vízgőzzel és kis pöttyöket teszek a kamu cukormázzal bevont puszedliimre, és hagyom őket megszáradni, dobozban isteni puhák maradnak :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr1018282829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása