Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Az én hibrid töltött káposztám

2018. december 09. - fuf87

image13.jpeg

Na ez az étel, amihez meg kellett érnem, aminek nem álltam neki az elmúlt években, mert vagy kifogást kerestem, vagy azt mondtam, ez nekem tuti szétesne, meg hát Anyukám vagy Anyósom úgyis jobbat csinál, minek essek vele pofára? Hozzáteszem, engem idén nem igazán kapott el az Advent szele, de ez amolyan karácsonyi kaja a mi családunkban is, és néha már az ünnepek előtt is készül belőle, a mi kis két fős családunkban szerintem beépítjük a karácsonyvárós időszakba :)

Fontos megjegyeznem, hogy számoljunk erre a kajára úgy 3 órát az életünkből, mert az előkészítés az minimum 60 perc, de lehet másfél óra is, ha a férj vasal, ahelyett, hogy kuktáskodna :) a főzési idő pedig minimum 90 perc, de ha nem puhulnak a dolgok megfelelően, lehet 120 perc is.

Hozzávalók:

- minimum 1 de inkább két fejes káposzta 

- 1 kg darált hús (én 10% zsírtartalmú marha és sertés hússal dolgoztam vegyesen)

- 250 g rizs (1 csészényi)

- 3 fej vöröshagyma

- 8 gerezd fokhagyma

- só

- fekete bors

- 1 combos kk erős pista/csípős paprika daráltan (nekünk most csak házi habanero szószunk volt, ami a kedves férjem ötlete volt, és bele is dobott egy 1 kávéskanállal, amíg én a telefonon lógtam)

- 1 ek piros arany (kommenteket nem kérek)

- 1 szál paprikás füstölt kolbász

- 15 dkg húsos szalonna

- 2 db 500 ml-es paradicsomsürítmény

- víz 

- 30-40 dkg vecsési savanyú káposzta

- türelem :)

+ tejföl a tálalásnál

A káposztáról lefejtjük a leveleket, majd forrásban lévő sós vízben úsztatjuk, ahonnan hideg vízben lehűtjük, ergó blansírozzuk, amíg kellőképpen meg nem puhultak ahhoz, hogy kellemesen hajtogathatóak legyenek.

image1_3_1.jpeg

image2_3_1.jpeg

A kemény részt, amiről már nem nagyon tudunk leveleket lefejteni, hosszában csíkokra vágjuk és félre tesszük.

image3_2_1.jpeg

Eközben elkészítjük a tölteléket, 3 vöröshagymát és 8 gerezd fokhagymát apróra vágva a darált husihoz adunk, majd sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a piros aranyat, habanero szószt, a rizst (főzés nélkül) és szépen gyúrjuk, amíg kellemesen össze nem keveredtek a hozzávalók. 

image4_2_1.jpeg

image5_1_1.jpeg

A tölteléket betöltjük a levelekbe, és kis csomagokat készítünk, én igyekeztem kicsiket készíteni, persze főzésnél a rizs miatt ezek szignifikánsan nőni fognak, ezt kalkuláljuk be a tekerésnél, ha később nem akarunk óriás kápikkal hadakozni. Ha marad a töltelékből, hozzáüthetünk egy tojást és készíthetünk 1-2 húsgolyót is, a maximális hasznosítás érdekében.

image6_1_1.jpeg

Előkészítünk egy megfelelő méretű edényt, melynek aljára rakunk egy réteg felcsíkozott édes káposztát, rá jöhet egy maréknyi vecsési savanyú is.

Majd rá a megöltött káposzták, néhány kolbász és szalonna darab (ezeket vágjuk nagyobbra), és építsük fel a rétegeket, amíg el nem fogynak a hozzávalóink.

image8_1.jpeg

A paradicsom sűrítményeket keverjük el vízzel, és öntsük fel az edényben úgy, hogy éppen ellepje a káposztákat, majd fedjük le és kezdjük el főzni, nálam 9 fokozatos az elektromos főzőlap, az első 40 percben 9-esen futtattam, majd 7-esen folytattam, végig fedő alatt.

image9.jpeg

image10.jpeg

Nálam 90-100 perc kellett a beteljesülésig. Tálalásnál laktózmentes tejföllel és frissen őrölt borssal bolondítottuk. A siker mutatója az volt, hogy Gábor fényesre takarította a tányérját :)

image11.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr4314466436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása