Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Rozé kacsa, spárga, hollandi mártás

2016. május 18. - fuf87

k14.jpg

Mikor két hete Anyósom ezzel a fogással várt minket egy fárasztó hét után, nem kicsit örültünk. És a lelkesedés az étel elfogyasztása után sem akart lankadni így történt, hogy a hosszú hétvégén Nálam is asztalra került ez a mennyei étel. Ez ismét a "bárholmegálljaahelyét" kategória, legyen szó családi ebédről, vacsiról, vagy egy meghitt esti falatozásról azzal, akit igazán szeretünk. Szóval köszönet érte az Anyósok gyöngyének, Andreának, aki megihletett :)

Az első felmerülő kérdés: Hol szerezzük be a kacsamellet? Opció 1: a csarnok. Opció 2 (én ezzel éltem ezúttal): Lidl. Mennyi hússal számljunk egy főre? Egy kacsamell/fő - ez már korrekt adag, én speciel nem bírtam megenni, de Gábornak péládul nem volt akadály.

Hozzávalók:

A húshoz:

- 2 db bőrös kacsamell

- só (én Chilis nagyszeműt használtam, még Gábor szülei hozták nekünk Skóciából)

- frissen őrölt fekete bors

- rozmaring (nekem most csak őrölt volt itthon, nyilván a legtutibb a friss)

- tárkony (frisset használtam)

Kicsit félve álltam neki ennek az ételnek, mert ezt azért el lehet szúrni, de a végülis kijelenthetem: ez nem agysebészet gyerekek, szóval essetek neki, nem fogjátok megbánni! :-)

A kacsamellet átmossuk, majd szárazra törölgetjük, beirdaljuk óvatosan, majd jöhet rá a só, frissen őrölt fekete bors, rozmaring és a tárkony.

k2_6.jpg

Ki kell emeljem a tárkony a házi fűszereskertecskénkből van, amit a gangon üzemeltetünk :-)

k3_3.jpg

k4_4.jpg

k5_3.jpg

k6_3.jpg

Majd lefejdük, és 4-5 órára bedobjuk a hűtőbe. Ha tudjuk, pácolhatjuk egy napig is, de kinek van erre manapság affinitása...

A kis pihi után felforrósítunk egy serpenyőt szárazon (!), és jöhet bele a hús, bőrös oldallal lefelé, hagyjuk, hogy kisüljön a zsírja, majd amikor egy csinos kis kéreg képződöt rajta, leöntjük a zsíradékot, megfordítjuk és odapörkölünk a másik oldalának is. 

k9_1.jpg

k10.jpg

Közben előmelegítjük a sütőnket, 150-160 fokra (légkeverés), egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, ráhelyezzük a melleket, és még negyed órára betoljuk az előmelegített sütőbe.

k11.jpg

Miután kivettük, hagyjuk egy negyed órát állni. 

k12.jpg

A spárgához:

- egy köteg zöld spárga (ezt is a Lidl-ben martam)

- olívaolaj a sütéshez

k7_3.jpg

A zöld spárgát jobban dszanázom, mint a fehéret, mert nem kell megpucolni, elég átmosni, a végét kicsit lenyesni, és mindenki boldog. ( a fehér macerásabb, de az is nagyon finom - talán legközelebb...) Fogtam egy tespit,belefektettem a spárgákat, meglocsoltam egy kis olívaolajjal, fólia alatt sütöttem negyed órát (180 fok, légkeverés), majd még 10 percet fólia nélkül. 

k8_3.jpg

A mártáshoz:

- 3 tojás sárgája (friss legyen az a tojás - ez tényleg fontos)

- 1 dl tejszín

- 100g vaj (én zöldfűszereset használtam)

- 1 fél citrom kifacsart leve

- só

- kevés bors

Feldobunk forrni vizet egy edénybe, amikor már forrásban van, ráhelyezünk egy kisebb edényt (mint a csoki olvasztásánál), vízgőz fölött fogunk dolgozni. A három tojásságáját kicsit felverjük az edényben, hozzáborítjuk LASSAN a tejszínt, és folyamatos kevergetés mellett elkezdjük süríteni. Maj levesszük az edényünket, a gőzről és folyamatos kevergetés mellett hozzácsöpögtetjük a megolvasztott vajat, közben sóval, borssal és citromlével ízesítjük. Fontos, hogy ezt a mártást frissen fogyasszuk, és ne őrízgessük, mégiscsak nyers tojás van benne. 

k13.jpg

Íme a végeredmény: (fontos megjegyeznem, hogy a képek lehet kicsit sötétebbek a fényviszonyok miatt - nem nem égett oda:D )

k1_5.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr378725420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása