Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Marha jó Picadillo

2015. január 16. - fuf87

p0.jpg

Egy finom fűszeres vacsora a tél derekán mindig bónusz, átmelegít, van benne kraft és még a náthát is elűzi. Engem pont ezek a szempontok vezéreltek, amikor a héten egyik este picadillo-t készítettem.

A picadillo egy kubai ihletésű, húsos, paradicsomos, hagymás egytálétel némi extrával, először Anett barátnőmnél kóstoltam, aki akkora mázlista, hogy járt eme remek étel hazájában is, én meg vagyok olyan szerencsés, hogy megismertette velem :)

Hozzávalók:

- 10 közepes méretű burgonya

- 80 dkg darált marhahús 

- 2 nagyobbacska vöröshagyma

- 7-8 gerezd fokhagyma

- 1 zöldpaprika

- 2,5 dl barna sör

- 1 hámozott paradicsom konzerv

- egy kis dobozos paradicsompaszta (sűrítmény)

- 2 marék mazsola (rumba áztatva)

- fekete és zöld olívabogyó (nekem csak zöld volt otthon, de Ti rakjatok bele feketét is)

- 1-2 tk Tabasco (mild)

- só, bors, koriander (én zöldet használtam), római kömény, őrölt fahéj

- petrezselyemzöld 

- olívaolaj

A krumplit meghámozzuk, felkockázzuk, pirosra sütjük és félretesszük. A mazsolát áztassuk be rumban, úgy hogy ellepje.

m1_2.jpg

Mindig legyen olyan barátod, aki ha Kubában jár, hoz neked Legendario-t, a legfinomabb rum, amit valaha ittam, így egyértelmű volt, hogy ebbe áztatom a mazsikat. 

m2_2.jpg

Egy edényben felhevítünk olívaolajat, és rádobjuk a husit, amikor kifehéredett, és kicsit már kezd pirulni, hozzáadjuk a felkockázott vöröshagymát, fokhagymát és a zöldpaprikát.

p1_6.jpg

p2_6.jpg

Addig sütjük így, amíg a hagyma üveges nem lesz. Majd jöhet bele a hámozott paradicsom konzerv, a paradicsom sűrítmény, a koriander és a többi fűszer.

p3_5.jpg

Öntsük fel sörrel (én barna Leffe-t használtam) és hagyjuk fedő alatt kicsit izzadni a dolgokat.

l1.jpg

 

p4_4.jpg

Adjuk hozzá a krumplit, amit előzőleg megsütöttünk, forgassuk össze.

p5_3.jpg

p6_1.jpg

 

Majd jöhet bele a tabasco, a mazsola és a rum amiben ázott, illetve az olívabogyó (felszeletelve).

o1.jpg

 

p7_2.jpg

Friss petrezselyemmel kevertem össze, miután elkészült.

p8_1.jpg

A Tabascóval vigyázzunk, mert a mild is ütősen csíp. Önmagába véve is nagyon finom, valahol tortillába tekerik a húsos ragut. Mi simán fogyasztottuk, egy pohár vörösborral. Finom, kiadós étel, ezáltal több napig sarokban maradhat a fakanál:) Jó étvágyat hozzá!

p9_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr127073549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása