Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Chicken Tikka Masala

2015. január 05. - fuf87

66_1.jpg

Mea Culpa...kissé megcsúsztam a bejegyzésekkel december közepe óta, de hiába, a két hét szabi alatt annyira eltunyultam, hogy néha még az ágyból sem keltem ki, talán mert csöppet ki voltam merülve, de nem nagyon..dehogy :) Szóval először is minden kedves Olvasónak nagyon Boldog, Sikerekben és Ízekben Gazdag Új Évet szeretnék kívánni, és persze utólag is Boldog Karácsonyt :P 

Azt gondolom lezárni egy évet csak kellőképpen szaftosan vagy fűszeresen lehet, így nálunk egy markáns Chicken Tikka Masala került az asztalra december 30-án. Mivel már átléptünk az új évbe, és eltelt a kritikus január elseje, amikor szárnyas evési tilalom van, itt az alkalom, hogy a januári depressziót megspékeljétek egy finom kajával, ami még különleges is!

Én hosszú évekig eljártam indiai éttermekbe ezért az ételért, vagy megrendeltem, nem is értem miért, talán mert nem volt kedvem hozzáfogni, vagy attól tartottam nem tudom olyanra elkészíteni, ahogy ezeken a  helyeken megcsinálják, de ezúttal elhatároztam, megpróbálkozom vele, mit veszíthetek? És igazán nagyon finom lett, szóval innentől nem rendeljük, hanem magunk készítjük el. Igaz, az indiai és keleti ételek valóban csípnek, de ha teret engedünk nekik, nemcsak a torkunkat, hanem a lelkünket is átmelegítik.

A Tikkánál a legjobb, ha egy éjszakára kerül a hűtőbe a bepácolt husi, hiszen akkor szuperül átjárják az ízek, ha kevesebb időnk van (ami nem meglepő manapság) akkor 2-3 órát azért szánjunk a pácolásra. Ehhez a következő dolgokra lesz szükségünk:

- 70-80 dkg csirkemell filé 

- 2 db natúr joghurt

- fél fej fokhagyma

- 3 cm-s gyömbér darabka lereszelve

- 1 lime leve + héja reszelve

- 2 ek cayenne bors

- 1 ek római kömény (őrölt)

- 1 ek curry

- 1 ek kurkuma

- 2 ek tikka fűszerkeverék

- 2 ek garam masala fűszerkeverék

- só

- frissen őrölt bors

- 1 nagy fej vöröshagyma

A húst nagyobb kockákra vágjuk, majd jöhet hozzá a joghurt,a zúzott fokhagyma, a reszelt gyömbér és a fűszerek, alaposan összekeverjük, lefedjük és mehet a hűtőbe pihizni, remélhetőleg minél több időre. 

11_4.jpg

Amikor kivesszük, kevés olajon megdinszteljük a felaprított vöröshagymát, hozzáadjuk a husit páclevestül, majd hirtelen megsütjük, képződik némi szaft is, félretesszük.(Ha nagyon autentikus akarnék lenni, akkor nyársakra tűzve sütném a sütőben, de ennyire még nem mentek el otthonról nekem sem.)

22.jpg

Jöhet a Masala szósz elkészítése, ez sem bonyolult.

- fél Rama margarin

- 1-1,5 fej közepes méretű fokhagyma

- 2 ek garam masala fűszerkeverék

- 2 ek tikka fűszerkeverék

-1 ek római kömény

- cayenne bors (ide azért nem írok mennyiséget, mert azt mindenki döntse el maga, mennyire szeretne könnyezni)

- 3 cm-s gyömbér darabka lereszelve

- 1 db hámozott paradicsom konzerv (kb 250 gr-os)

- 4-5 dl tejszín

- só

- frissen őrölt bors

- fél zöld paprika (opcionális)

33_1.jpg

A vajon megpirítjuk a fokhagymát és a gyömbért, jöhet hozzá a paradicsom, majd a tejszín és a fűszerek. Ha darabos lesz a paradicsom miatt, menjünk át rajta botmixerrel, hogy homogénebb legyen, majd adjuk hozzá a husit, rottyantsuk fel még egyszer, és kész is a remekmű.

55_1.jpg

Tálalásnál én egy marék friss koriandert szórtam a  tetejére.

44_1.jpg

Mi ezúttal kuszkusszal ettük, rizzsel is nagyon adja, de a legtutibb naan kenyérrel. (Hamarosan csinálok naant is és jön a recept.) Sőt én simán magában is eleszegettem, mert isteni a fűszerek harmóniája, mindenkinek csak ajánlani tudom. Egy pohár fehérborral remek párosítás! Jó étvágyat :)

És még pár jó tanács:

  • A koriander szerintem nélkülözhetetlen.
  • A különlegesebb fűszereket be tudjátok szerezni a Culinarisban.
  • Olyannak ne főzzétek, aki nem kedveli a fűszeres ízeket! 
  • Ha olyannak készül, aki nem bírja  a csípőset, csínján bánni a cayenne borssal és a zöld paprikával.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr987043087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása