Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Sült édesburgonya fokhagymával és kéksajt mártással

2014. december 03. - fuf87

unnamed_2.jpg

Az édesburgonya is tipikusan az a kaja, amit vagy szeretsz, vagy nem, középút nincsen. Én pár éve, mikor először megkóstoltam, utáltam, aztán gondoltam kap még egy esélyt, és láss csodát, fordult a kocka, mert most épp imádat van. 

unnamed_1_.jpg

Lássuk be, ez a hétfő a tíz fokozatú undorító skálán tizenegyes volt, és éreztem, kell valami meleg kaja vacsorára, egy vajas kenyér sonkával nem fogja kielégíteni a gyomorkorgásunkat. Viszont a hét első napja Gábornak és nekem is iszonyat hajtós volt, így nem volt hangulatunk sokáig a konyhában pörögni, ezért egy egyszerű, de mégis ízletes fogás mellett döntöttünk.

Hozzávalók:

- 3 nagyobb édesburgonya 

- 1 fej fokhagyma

- 1 lila hagyma

- 2 cs danish blue sajt

- 1 Philadelphia sajt

- néhány ág kakukkfű

- 2-3 fújás balzsamecet

- levendulás só

- frissen őrölt bors

A sütőt előmelegítem 200 fokra. Az édesburgonyákat meghámozom és hosszúkás hasábokra vágom, egy kis tepsibe helyezem őket, amit már előzetesen olívaolajjal kikentem.

11_3.jpg

Sózok, borsozok, a fokhagymagerezdeket a krumplik közé és rá dobálom, majd jöhet a kakukkfű és a balzsamecet.

122.jpg

Kábé fél óra alatt megsül.

Közben a sajtokat villával összetöröm, és Philadelphiával krémesítem.

113_2.jpg

Együtt igazán finom vacsora kerekedett belőle. A sült krumplikat fokhagymával, friss lila hagymával és krémmel tálaltam.

10833991_823204974396204_285476973_n.jpg

 

10822279_823205001062868_838594398_n.jpg

Azoknak ,akik tartanak a "csak édesburgonyás verziótól", azt javaslom, dobjanak bele néhány sima burgonyát is, viszont ezeket főzzék elő egy kicsit. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr586953969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása