Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Tatár Beefsteak

2014. november 17. - fuf87

bifsztek1.jpg

Egy étel, amivel hadilábon álltam évekig, amit nem akartam, vagy nem mertem megkóstolni, mert OMG nyers húsból van, ilyen és ehhez hasonló indokokkal legalább 18-20 éves koromig megtagadtam eme isteni csemege fogyasztását, aztán fordult a kocka. Az évek során csiszolgattam a receptemet benyomások és pillanatnyi ötletek által vezérelve és így érte el jelenlegi formáját. Szerintem egy emancipált, vagány háziasszonynak alap, hogy össze tudjon ütni egy jó kis tatárt, hiszen ha maradéktalanul elégedett férfimosolyra vágyunk, ez a tuti befutó. Természetesen itt is megoszlanak a vélemények, ki hogyan készíti, hány napig érleli a húst, milyen fűszereket használ, bla bla bla, még mielőtt bárki becsmérlő megjegyzéseket tenne -  Mi így szeretjük :)

Hozzávalók:

- 80 dkg marha bélszín / fehérpecsenye / comb (darálva) - szívesen ajánlom mindenkinek a Fővám téri csarnokban található Steak boltos fiúkat, nagyon jó fejek, segítőkészek és up to date-k minden marha related kérdésben és gyönyörű az áru is. 

- 1/ 1,5 fej közepes méretű vöröshagyma

- 7-8 gerezd fokhagyma ( a hagymákat is daráljuk/reszeljük le apró lyukon)

- 0,5 dl olívaolaj

- 1 fél citrom leve

- egy tojás sárgája (elhagyható, én például most nem tettem bele)

- 1,5 ek Worchestershire szósz ( ha kell még adjunk hozzá, de csak óvatosan, nehogy átessünk a ló másik oldalára)

- só, frissen őrölt bors, pirospaprika

- 1 ek ketchup

- 1 tk mustár (dijoni)

- egy ek koriander mag (összetörve - tudom javasolni a klopfolót)

- 10-15 szem borókabogyó (szintén zúzva)

A húst kicsit átmasszírozom, és hozzáadok egy kis olívaolajat, mielőtt elkezdem ízesíteni.

b2.jpg

Majd hozzáadom a hagymákat.

b3.jpg

Jöhet az első kör fűszer: só, bors, pirospaprika.

b4.jpg

Ráfacsarjuk a citromot, majd ketchup-mustár. (be careful!)

b5.jpg

És végül: Worchester szósz, koriander és boróka.

b6.jpg

Fontos, hogy keverjük el alaposan a hozzávalókat, szánjunk rá időt és energiát, ne spóroljunk a fűszerekkel, na és persze elengedhetetlen, hogy folyamatosan kóstoljunk, hogy tökéletes legyen a végeredmény. Én személy szerint szeretem 2 napig állni hagyni az alkotást a hűtőben, hogy jól összeérjenek az ízek, persze baromi nehéz megállni, hogy ne falatozzunk, amikor kinyitva  a hűtőt mindig ott figyel a tál, de valamit valamiért.

Visszakanyarodva, ha elértük a nekünk megfelelő ízvilágot, egyengessük el a masszát, és a tetejére is öntsünk egy kis olívaolajat, majd folpackkal fedjük le. Tálalásnál kínáljunk hozzá friss zöldséget, mint paradicsom, kaliforniai paprika, uborka, vagy amit épp kívánunk, na és persze lila hagymát. Pirítsunk mellé bagett karikákat, amikre ha van kedvünk kenjünk egy kis vajat. (pl. Lurpak)

b7.jpg

Én ezúttal szuflé formában tálaltam a bifszteket, szerintem igazán fancy lett!

Mindenkinek jó étvágyat, az elégedett húsimádó pasiknak pedig kellemes vigyorgást és jó virágvásárlást:)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr366908761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2014.11.18. 12:39:07

Tkp majdnem minden szerepel az összetevők között, amitől jó lehet egy tatár, ezzel együtt ez jut eszembe róla:
Ha a mama szó utolsó betűjét elhagyjuk, és a maradék hármat másra cseréljük, a sör szót kapjuk eredményül. :)
(nálam a vaj és a tojássárgája közvetlenül a hús után szerepel, mint fő komponens)

jet set 2014.11.18. 17:46:16

Ez az a kaja, amit nem bírtam megszeretni. Szerencsére 10 éve nem kellett ilyet ennem.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2014.11.18. 17:46:18

Igen, olíva helyett én is vaj+tojássárga kombóval csinálom, de én nem érlelem, hanem frissen darált húsból csinálok kis kelyhet a tányéron, abba megy a sárgája, és köré elrendezem az összes fűszert kis tornyokban, a hagymát és a fokhagymát. Borókát és koriandert nem teszek bele, viszont borsot és némi csípősebb paprikaport igen.

De a fenti recept is nyilván finom, ez nem kötekedés, csak egy ötlet.
Egyébként lehetne mixelni is a kettőt, pl. a hagymával-fokhagymával-mustárral-Worchesterrel érlelni, és tálalásnál mellé tenni a többi fűszert, hogy kicsit meglegyen a tányérban "főzés" illúziója is. :-)

nick: 2014.11.18. 17:46:19

a recept nem néz ki rossznak - de "szerintem egy emancipált, vagány háziasszonynak alap, hogy" egyrészt ne kelljen teljesen hétköznapi magyar szavakat angolul írnia mondat közben ...

még akkor sem, ha már több, mint ötpercig volt angolvécén és már törni magyar - mert az nem "fenszi"

másrészt meg ha már mégis, akkor legyen nagyon "kerful", és toldalékolja már helyesen, mert az úgy még "fenszibb", "junó"... :-P :-DDD

(ha esetleg mindez csak az első néhány angolóra utáni lelkesedés miatt van, akkor persze nem szóltam, és további sok sikert kívánok az idegennyelvek tanulásához! :-P)

nick: 2014.11.18. 17:46:21

...már csak azt tudnám, minek kell a receptbe beledarálni egy FÉSŰT is :-P :-DDD

háténimmár 2014.11.18. 17:53:05

A tatár és az oliva valamiért nekem nagyon nem jön össze. Puha vajjal keverem el, vagy max valami semleges napraforgóolajjal (ebből is van minőségi, meg az olivából is van gayi, ez ne legyen szempont a kötekedésnél), de az oliva íze az nem illik ide. Nekem.

Mindenesetre biztosan kevésbé lenne fancy.

fuf87 2014.11.18. 17:54:27

@nick:: :))) C1 szinten beszélek két nyelvet, de köszi az észrevételt, sajnos túlemancipálódtam :) :P

nick: 2014.11.19. 07:38:22

@fuf87: nem baj, majd jövök máskor is beszólni! ;-)

...már csak azt bánom, hogy a fésűs poénom értékeletlen maradt :-P :-D
süti beállítások módosítása