Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Húsmentes Grillorgia

2014. augusztus 04. - fuf87

gr8.jpg

A hétvégét ismét a Balatonon töltöttük, és mivel Anyukámnak szülinapja volt, a grillezés mellett döntöttünk. Viszont mivel az utóbbi időben kicsit sok volt a "húsos-input", ezúttal zöldségek és camembert sajt kerültek a terítékre kis kertünkben, mert néha ilyen is kell. Csemege kukorica, padlizsán, cukkini, vargánya, paradicsom, paprika, hagyma és karikákra vágott krumpli képezték a zöldségköretet, és a meggrillezett sajt tette fel az i-re a pontot.

gr6.jpg

Végtelenül egyszerű elkészítés, még elégedettebb mosolyok.

Fűszervajas csemege kukorica:

gr3.jpg

- 2-3 közepes méretű csemege kukorica megtisztítva

- 4-5 ek vaj

- 3-4 szár friss rozmaring

-só, bors

Mivel a vaj könnyen felveszi az ízeket, annak már csak a kreativitásunk szabhat határt, mit adunk hozzá, ezáltal milyen fűszervajat alkotunk. Akár nagyobb mennyiséget is készíthetünk belőle, hiszen a hűtőben sokáig eláll. Én ezúttal egy roppant egyszerű variációt készítettem, a vajhoz friss rozmaringot és sót kevertem. Az így kapott masszával kentem meg a friss, zsenge csemege kukoricákat, amiket több kisebb darabba vágtam, egy kis borsot szórtam rájuk, amik ezután mennyei illatfelhőben izzadták magukat készre a grillen. 

Mustáros padlizsán: 

gr4.jpg

- mustár

- bors, delikát

- 3-4 gerezd fokhagyma összetörve

- 2-3 közepes méretű padlizsán

Mint ahogy a múltkor is kitértem rá, a padlizsán és a mustár remek összhangot képeznek. Ezúttal még durván őrölt borsot, delikátot és egy kis fokhagymát kentem a szeletekre. Kábé fél órát hagytam őket állni, mielőtt sütésre kerültek volna. 

Tejfölös cukkini:

gr5.jpg

- 1-2 cukkini

- 2 dl tejföl

- só, majoranna, oregánó

A cukkiniket tejföllel kentem meg, majd majorannával, oregánóval és sóval hintettem meg őket. 10 perc pihi után sütöttem is őket.

A vargányát, a paradicsomot, a paprikát és a hagymát csak megpirítottam a grillen és összekevertem őket.

gr2.jpg

gr1.jpg

 

Grillezett Camembert:

gr7.jpg

A sajt sülési ideje kábé 2-3 perc oldalanként, vigyázzunk nehogy túlsüssük, mert akkor kifolyik a belseje. Én egy főre egy egész camembert sajtot számoltam, ezúttal natúrt vettem, de választhatunk fűszereset, hagymásat is, ízlés kérdése. Tálalásnál a grillezett camembert tetejét friss petrezselyemmel hintettem meg.

A zöldségekkel és egy pohár friss, könnyed borral igazi könnyű, nyári vacsora. 

gr9.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr696571837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása