Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Mert gyrosozni otthon is jó!

2014. július 09. - fuf87

gyrosfru.jpg

A hétvégén unokaöcsém érkezett hozzánk ebédre, akit szökőévben egyszer látok, így valami olyat akartam készíteni, ami fincsi, egészséges (ha sült krumpli nélkül eszed) és a pasik is szeretik. (nem csak a kocsmából hazafelé menet)

Pita:

pita.jpg

Én ezúttal lusta voltam, és elküldtem Gábort egy pita beszerző körútra, mert nem lett volna időm elkészíteni. Viszont, amikor ráérek, ezt a receptet tudom ajánlani, mert nekem bevált (még a neten vadásztam le anno, ne kérdezzétek hol):

- 0,5 kg liszt

- 3 dl meleg víz

- 2 tk só

- 1 ek méz

- 3 dkg élesztő

- 2 ek olaj

Összekeverjük az élesztőt, a vizet és a mézet, majd fokozatosan adjuk hozzá a lisztet, hogy csomómentes maradjon az alkotás, a végére egy normális állagú tésztát kell kapnunk, amiből kis golyókat formázunk, ezekből lesznek a pitáink, amiket cirka fél cm vastagra nyújtunk. Hagyjuk letakarva pihenni a kis drágákat egy lelisztezett tálcán, vagy akár a pulton. Majd jöhet a sütő előmelegítése, 180-200 fok, légkeverés. Egy kis pitát max 2-3 percig süssünk, az a normális, ha felfújódik, majd ha kicsit kihűltek, az egyik végüket levághatjuk és megtölthetjük mindenféle mennyei dologgal:)

Hús:

hus.jpg

Gyrost többféle húsból is lehet készíteni, én ezúttal a csirkét preferáltam. Tavalyi korfui látogatásom során nem felejtettem el venni egy helyi fűszerkeveréket, így abba pácoltam be a húst. Amúgy itthon is millióféle gyros fűszerkeveréket kapni, szerintem bármelyik megteszi. Kb fél órát hagytam pácolódni, majd felhevített serpenyőben hirtelen megsütöttem a húst. (Figyeljünk az olaj mennyiségére, mert tocsogósan émelyítő eredménnyel szembesülhetünk a végén!)

Egyéb cuccok, amiket még belegyömöszöltem a pitába: Ami engem minden egyes gyrosozásnál kiborít (legyen szó alkoholgőzös "tömjünkvalamitagyormunkba" típusú agendáról, vagy egy józan élményről), hogy alig tesznek zöldséget a pitába, mindenből épp egy minimális mennyiséget, ezért aztán a gyrosunk inkább húsízű lesz, de nem érződnek benne a friss zöldségek, amik megfelelő dominanciával remek egyensúlyt teremthetnének ebben az ételben. Amiket én a home made verzióba tettem: friss jégsaláta csíkozva, lila-és vöröshagyma karikákra vágva, érett paradicsom felkockázva és meghintve petrezselyemzölddel, kaliforniai- és csípős zöld paprika, reszelt sajt. Nem készítettem kétféle öntetet (mert ugye itthon van a joghurtos meg a csípős, a legszörnyűbb helyeken még erős pistát is kanalaznak rá, na az már a legalja), helyette tzatzikit készítettem. (Ha valaki nagyon csípős mániás, egy kis chili szósszal meglöttyintheti, bár a zöldpaprika meg kell, hogy tegye a hatását)

Tzatziki: 

-1.5-2 nagy kígyóubi (reszeljük le a reszelő nagyobb lyukán, hogy kis csíkokat kapjunk és ne hámozzuk meg, elég ha a két végét levágjuk, és jól átmossuk!)

- egy csokor friss kapor

- 3-4 dl tejföl

- 1 dl natúr joghurt  (alapból nem kell bele, de szerintem krémesebbé teszi)

- só, feketebors, fehérbors (ízlés szerint)

- 8-10 gerezd fokhagyma lereszelve/összenyomva

- frissen facsart citrom leve

Az uborkát lereszelését követően sózzuk meg, hogy kieressze levét, majd nyomkodjuk ki és öntsük le a folyadékot. Jöhetnek hozzá a lereszelt/összenyomott fokhagymadarabkák a tejföl és a joghurt. Fűszerezzük ízlés szerint, facsarjunk rá egy kis citromlevet. Szerintem akkor a legtutibb, ha sűrű, ezért dolgozom több tejföllel joghurt helyett.

gyrosss.jpg

A végére nem maradt más dolgunk, mint megölteni pitánkat tetszés szerint, és élvezni az ízkombót. Bűnözésre való hajlamomból kifolyólag még pár szem sült krumplit is tálaltam a piták mellé, közönségem nagy örömére. Kísérőnek sört választottunk. Enjoy! 

unnamed (1).jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr156486863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.07.10. 08:47:55

Jó az az erős pista rá, ha tényleg csíp. Attól lesz magyaros (komolyan, én szeretem vele) :)

fuf87 2014.07.10. 08:48:33

Ha te mondod :)
Majd kikísérletezek egy magyaros verziót is :P
süti beállítások módosítása