Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

A görög konyha érintése - Mousaka

2014. április 28. - fuf87

mous2.jpg

Ha a görög konyháról beszélgetünk, mi ugrik be mindenkinek első körben? Naná, hogy a gyros, a tzatziki és a krémes joghurt, ez szép és jó.. na nekem a mousaka. Egy dolgot szögezzünk le, maszatolós és időigényes, de határozottan megéri a strapát. Szerintem. 

Millió verziója ismeretes, ahány konyha, annyi opció, rám nagy hatással volt a tavaly nyáron Korfun eltöltött egy hét, sok étteremben faggattam a népet, ki mit dob bele, és hogy csinálja, így született meg az én verzióm.

Hozzávalók:

- 70-80 dkg darált hús (sertés/marha/vegyesen)

- 7-8 közepes méretű paradicsom

- 2 nagy fej vöröshagyma

- fél fej fokhagyma

- 1-2 közepes méretű padlizsán

- egy tejföl

- só, bors, oregánó, fahéj, kis szerecsendió

- 1 kg krumpli

- feta sajt 

-sima sajt

tálalásnál: petrezselyemzöld a tetejére 

A krumplikat héjastól feldobjuk főni sós vízben, míg meg nem puhulnak, a padlizsánt vékony karikákra vágjuk, és sózzuk, borsozzuk, a paradicsomot is karikákra vágjuk. A húst rádobjuk a megdinsztelt vörös- és fokhagyma kombóra, sózzuk, borsozzuk, majd oregánóval, fahéjjal és szerecsendióval bolondítjuk meg. Én csalásként még kevertem hozzá egy kis korfui mousaka fűszerkeveréket, mert tavaly bevásároltam kinn, szóval why not? :) (amúgy anélkül is mennyei), ha a hús megsült, levesszük a serpenyőt, és előkapunk egy jénait, vagy tepsit. Rétegezünk: egy réteg krumpli, rá só,bors, tejföl, fahéj, feta, reszelt sajt, darált hús, paradicsom padlizsán...és ezt ismételgetjük,a  felső réteg paradicsom legyen. Az én rétegeim így festettek: 

 mousaka.jpg

Bevágjuk a sütőbe, majd amikor már alakul a molekula,a  tetejére még sajtot halmozunk, onnantól 10 perc és készülhetünk is a görög nyár érintésére, tálalásnál hintsük meg friss petrezselyemzölddel, egy pohár rosé kísérőként mindig megdobja, mi ezúttal Dúzsit ittunk hozzá. Jó étvágyat :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr416094117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása