Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Fehérbabos-zöldséges egytál

2023. november 10. - fuf87

image0_10_1.jpeg

Már javában az évnek abban a szakaszában járunk, amikor kell egy jó forró leveses egytálétel, ami visszacsempészi az erőt a kimerült tagjainkba, ez pont ilyen, nem mondanám, hogy leves, mert olyan sűrűre sikerült, hogy a kanál is megáll benne, inkább egy ilyen leveses jellegű egytálétel. A legtutibb jó mély kis bowlokba kiporciózva, nagyobb étkűeknek egy szelet kenyérrel ajánlom, én anélkül is untig jól laktam vele egyébként. Instán láttam egy hasonló receptet, a különbség ahhoz képest, hogy én minden olyan zöldséget beledobtam, ami romlásra volt ítélve, nem csak a babot, a kelt és a répát, mint az eredeti receptben - ja és így sokkal laktatóbb lett :)

Ha teljesen vegán fogást szeretnénk, hagyjuk ki a szalonnát.

Hozzávalók:

- 3 nagyobb vöröshagyma

- 6 gerezd fokhagyma

- 300g sárgarépa

- 100g zellerszár

- 100g fehérrépa

- 200g cukkini

- 100g szalonna felkockázva

- 1/2 kg kelkáposzta

- 300g burgonya 

- 3 fehérbab konzerv (ajánlom a tesosat 300 Ft-ért, mellyel szemben a Bonduelle 900 Ft volt)

- 2l víz

- 2 leveskocka

- kevés olívaolaj

- só, bors, chili, füstölt paprika

Előkészítettem a zöldségeket, majd egy kevés olívaolajon megfonnyasztottam a hagymákat, ill. a pici kockákra vágott szalonnát, ehhez jöttek a julienre vágott sárga-és fehérrépák, valamint a picire kockázott zellerszár és a csíkokra vágott cukkini. Hagytam őket így párolódni egy tíz percet, sóztam, borsoztam, adtam hozzá bőven füstölt paprikát, majd felöntöttem két liter vízzel a zöldségeket, hozzáadtam a kis kockcára vágott krumplit, a két leveskockát, és addig főztem, míg a zöldségeim meg nem puhultak, majd hozzáadtam a fehérbabot, és egy botmixerrel random bele-belepürésítettem, hogy maradjanak benne egész zöldségdarabok bőségesen, de mégis önmagával tudjam süríteni az ételemet. Majd hozzáadtam a csíkokra vágott kelkáposztát, jól megborsoztam ismét, adtam hozzá egy kis chilit is és addig főztem, míg a kel is megpuhult. Végül jó mély tálkákba mertem és jó ízűen belapátoltuk, miközben odakinn szakadt az eső. Jó étvágyat mellé! 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr4918255641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása