Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Szilvásgombóc diétásan

2021. október 14. - fuf87

image6_2_2.jpeg

Erről mindig a Padlás jut eszembe, dudorásztam is masszívan az ominózus dalt, miközben elpepecseltem a gombócokkal, mert ez a kaja nincs még 10 perc alatt, de évente egyszer legalább meg kell csinálni, ősszel. 

Én ezúttal nem a klasszik receptet hozom, hanem egy egészségtudatosabb verziót, megjegyezném hogy így is baromi finom, csak büntetlenül lehet enni, mondjuk én egyszerre háromnál többet nem tudtam betolni, pedig igyekeztem:)

Hozzávalók:

- 300 g Szafi univerzális, hajdinamentes lisztkeverék

- 60 g eritrit

- 5g só

- 350g víz

Ezeket összegyúrom és hagyom pihenni 10 percet, ebből lesz a tésztám.

Töltelékhez: gombóconként egy negyed/fél szilva (attól függ, mekkora gombócokat akarsz) + eritrit + fahéj ízlés szerint

Forgatáshoz: gluténmentes zsemlemorzsa és egy kevés étolaj

Szóval lisztes felületen összegyúrtam a tésztát, majd pihentettem. Utána lisztes felületen kinyújtottam, köröket szaggattam belőle, amiket kicsit megnyújtottam, majd megszórtam a közepüket fahéjjal, eritrittel, beletettem a szilva negyedet/felet, majd gombóccá gyúrtam, úgy hogy ne legyen rajta sehol lyuk. A gombócokkal elpepecseltem, de szép formásak lettek.

image1_19.jpeg

Közben feltettem egy fazékban vizet forrni, enyhét megsóztam. Mikor elkezdett forrni, beletettem a gombócokat (két részletben), levettem a tűzhelyet közepes fokozatra és 5 percig főztem őket, amúgy feljöttek szépen a víz tetejére és nem estek szét.

image2_1_5.jpeg

Utána 3 percre hideg vízbe tettem a gombócokat, közben zsemlemorzsát pirítottam olajon, hozzákevertem egy kis fahéjat és eritritet pluszban, majd ebben meghempergettem a kihűlt gombócokat.

image3_1_6.jpeg

Ha tovább akarjuk tetézni az élményt, tálalásnál lehet mellé kanalazni egy kis szilvalekvárt is :) 

image4_1_5.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr6516719896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása