Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Sárgaborsófőzelék fasírtgolyókkal

2021. április 13. - fuf87

image0_5_1.jpeg

Mostanság sokat nosztalgiázunk a különbző menzakaják kapcsán Gáborral és a barátainkkal is, hiába a Covid többek között arra is késztet minket, hogy olyan emlékeket bányásszunk elő, hogyan próbálta a tanító néni a piros műbőr székes általános iskolai étkezőben arra buzdítani a válogatós kisdiákokat, hogy márpedig ezt meg kell enni, mert ettől leszünk erősek és egészségesek. Rühelltem már a sárgaborsó említését is, de mint annyi mindenben, ebben is változtam, mert most szeretem, pláne így, ahogy itt leírom :)

Hozzávalók:

- 300g sárgaborsó (sztem lehet egyből a dupláját is megcsinálni)

- 1 l alaplé (lehet több is, szemre mondom, ha van a fagyóban, kapjuk elő, ha nincs éljen a leveskoca)

- 1 fej vöröshagyma

- 8 gerezd fokhagyma

- 1 lime leve

- só

- bors

- 2-3 ek mustár

- kis friss zöldfűszer, ha akad (koriander vagy petrezselyem tökéletes)

A fasirt recept itt: https://fruzsifoz.blog.hu/2020/05/10/karantenfasirt 

Szóval én nem áztattam be a sárgaborsót, kövezzetek meg érte, de elfelejtettem, és nem lett baj belőle :D De ti ne legyetek olyanok, mint Fruzsi és előtte este áztassátok be! Szóval fogunk egy edényt, felrakjuk a borsót az alaplével, és beledobjuk a hagymát egészben és a fokhagymagerezdeket héjukkal egyetemben. Ha megfőtt a borsó, a hagymákat kidobjuk, a borsó felét kivesszük egy tálba, a másik felét, ami az edényben maradt leturmixoljuk (lényeg, hogy maradjanak kis darabok is benne, mert úgy a tuti) Majd jöhet a mustár, a lime leve. Tálalásnál pedig jöhet a friss koriander a tetejére, ill. 2-3 fasirtgolyó, szerintem mennyei manna lesz belőle, már csak a sulis köpeny hiányzik, meg a menza feeling. (na jó, viccelek, ez finomabb)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr9116500242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása