Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Citromos-Korianderes Sült Pisztráng

2021. január 02. - fuf87

image3_17.jpeg

Már ezer éve szemezgettem az egész halakkal, amikor vásárolni voltam, de valahogy mindig ódzkodtam tőle, magam sem tudom miért, pedig legyen szó bármilyen halról, eléggé szeretem őket megenni. Szóval az történt, hogy erőt vettem magamon, és bedobtam két pisztrángot a kosaramba, amúgy nem bántam meg :)

Hozzávalók:

- 2 db egész pisztráng (Aldiban vagy Lid-ben simán lehet ilyet találni)

- 1 db citrom

- 7-8 gerezd fokhagyma

- 1 csokor friss koriander

- só, frissen őrölt bors

- 70-80 dkg burgonya

- 4-5 ek zöld pesto

- 15 dkg laktózmentes vaj

Gábor amúgy félt a halaktól, közölte is, hogy ő aztán nem fog horgászni, meg ez nem neki való, hát amúgy szerintem sem, végtére is el sem tudom képzelni, hogy két saleses a tó mellett vagy folyó mellett kussban üljön, várva a halakat, meg hát a pisztráng amúgy sem őshonos kis hazánkban. :)

image0_17.jpeg

A halakat megmostam, szárazra töröltem őket, majd kívül-belül sóztam, borsoztam. A hasukat megtöltöttem citromkarikákkal, aprított korianderrel és apróra vágott fokhagymával.

image1_21.jpeg

A krumplikat előfőztem, hogy 80%-ban készen legyenek, majd a hal mellé raktam a tepsire. Megkentem őket kevés zöld pestoval, ill. a vajat is szeletekben melléjük raktam. 180 fokos sütőben 30 percet sütöttem, majd hagytam kicsit hűlni. Isteni lakoma volt, nyilván a hallal óvatosan kell bánni a szálkák miatt, de ha megfelelően vágjuk fel, könnyen el tudjuk távolítani a csontváz nagy részét, hogy kevésbé kelljen tartanunk a szálkáktól. Most csináltam először, de nem utoljára :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr1616369038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása