Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Az édesburgonyakrémleves és a garnéla találkozása

2020. november 01. - fuf87

image1_15.jpeg

November elseje van, égnek a gyertyák a lakásban, mindenki emlékezik és didereg, mert a november az bizony már nagyon deres és fagyos tud lenni, kell valami, ami megmelengeti az ember lelkét. De néha már uncsi mindig ugyanazokat a dolgokat asztalra tenni, kell valami spicy, izgató, fűszeres fogás, ami kibillent és újratölt. Szerintem ez a leves pont ilyen, abszolút improvizáltam, és jól sikerült.

Hozzávalók: 

- 3-4 termetesebb édesburgonya (nekem mutánsokat sikerült vennem a lidl-ben, így kettő is elég volt)

- 3-4 cm-es gyömbér

- 4 nagyobb gerezd fokhagyma

- 1 leveskocka

- víz

- só, fekete bors

- chili és/vagy cayenne bors

- garam masala

- kurkuma

- curry

- 1 alpro mini kókusztejszín

- egy csokor koriander

-feltét: 250 g garnélarák (nyilván lehet mást is, én valamiért erre vágytam)

A krumplikat meghámozzuk, felkockázzuk, sós vízben megfőzzük. Az apróra vágott gyömbért és fokhagymát kevés olívaolajon megfuttatjuk, majd felöntjük annyi vízzel, amennyi leves nagyjából szeretnénk, beledobjuk a leveskockát. Mikor egyet rottyant, beledobjuk a krumplikat és jöhetnek a fűszerek: só, bors, kevés cayenne, garam masala, curry és kurkuma. Én toltam bele egy kis házi habanero lekvárt is chili címszó alatt. Hagyjuk fortyogni 15 percet, mérsékelt fokozaton. Addig felaprítjuk a koriandert, valamint megsütjük a garnélákat pirosra egy serpenyőben. Ezt követően hozzáadjuk az alpro kókusztejszínt, hagyjuk felforrni, majd ellenőrizzük a fűszerességet, ha kell még megfűszerezzük ízlésünk szerint, majd fogjuk a jó öreg botmixert és lepürésítjük. Hagyjuk kicsit hűlni, majd jöhet a tálalás, szerintem ez egy isteni leves, karácsonyi asztalra is bátran javasolnám azoknak, akik szeretik az átlaogostól eltérő előételekkel pozitívan sokkolni a családot :) nem kell sokat szedni egyszerre, ha az ember több fogást készít, mert nagyon laktató, egy nagyobb tányérka után max egy palacsinta fér be, de lehet, hogy abból is uzsi lesz :)

Nálunk így nézett ki:

image2_11.jpeg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr7416268758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása