Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Fügés pite

2020. szeptember 13. - fuf87

image7_7.jpeg

Anyósomék kertjében van pár fügebokor, amik eleinte nem tejeltek annyira jól, de az elmúlt pár évben bedurvultak produktivitás tekintetében, így történt, hogy ismét tekintélyes mennyiségű füge landolt kis konyhámban. És hát a fügéről az első és legfontosabb tudnivaló, ha leszedted és kellőképpen érett (puha) volt, akkor nagyon gyorsan meg tud romlani, ha nem dolgozod fel időben, így nem tudtam sokat tökölni, mi legyen vele, kétfelé osztottam: egyik feléből lett a pite, a másikból pedig egy köret, de arról majd egy másik posztban mesélek.

image0_4.jpeg

Hozzávalók:

A tésztához:

(én egy vegán, szénhidrátcsökkentett verziót készítettem, aki nem ilyen módon táplálkozik, gyúrjon be egy sima pitetésztát, úgyis a töltelék lesz a lényege, én bedobok kettőt, amit szeretek.)

Szénhidrátcsökkentett, vegán tészta:

- 200 g Szafi expressz liszt

- 100 g kenyér-és péksütemény liszt

- 2 g só

- 140 g eritrit (én negyedannyi édesítővel csináltam)

- 20 g almaecet

- 280 g langyos víz

Simán összegyúrtam a hozzávalókat, hagytam pihenni 15 percet, addig összedobtam a tölteléket.

És íme egy zabpehelylisztes verzió a pitetésztára: (aki nem akar szafis cuccokat használni)

- 140 g eritrit

- 150 g kókuszzsír

- 250 g zabpehelyliszt

- 2 ek natúr joghurt

- 1 tojás (+1 a kenéshez)

Az édesítőt, a lisztet és a kókuszzsírt összekeverem, elmorzsolgatom. Hozzáadom a tojást és a joghurtot, összegyúrom, szintén hagyom chillezni a tésztát. (itt 180 fok és 30 perc a sütési idő!)

Mindkét tészta esetében a pihenés után 2/3, 1/3 részre osztom őket. Egy tortaforma alját sütőpapírral kibélelem, a kinyújtott 2/3 tésztát belefektetem, hogy legyen széle is a pitémnek, szépen lenyomkodom. Ebbe jön a töltelék, mely a következő módon készült el:

-1 kg füge 

- 150 g dió

- 2 ek méz

- 2 tk fahéj

- 1 ek gyömbérszirup (vagy egy kis csipet szárított gyömbér, de sima gyömbérhús is jó felaprítva)

A fügéket meghámoztam, és botmixerrel lepürésítettem (egy villával is össze lehet nyomogatni), a diót durvára törtem és a többi hozzávaló kíséretében hozzáadjuk az összetrancsírozott fügékhez.

 

image1_9.jpeg

 

image2_9.jpeg

A tölteléket beleborítjuk a tésztával kibélelt tortaformába.

image3_9.jpeg

Majd a maradék 1/3 tésztából csíkokat nyújtok, hogy rácsot tudjak készíteni a pitém tetejére.

image4_5.jpeg

Közben a sütőt bekapcsolom 200 fokra, légkeverésen 45 percig sütöttem. Jó étvágyat hozzá :)

image5_9.jpeg

PS: várjunk egy fél órát, mire kicsit kihűl, úgy könnyebben vágható, bár tudom ez nehéz feladat, pláne ha megérezzük az illatát!

image6_6.jpeg

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr7216200042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása