Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Könnyű korianderes karalábéleves

2020. június 27. - fuf87

image0_3.jpeg

Szerintem vagy harminc évig utáltam a karalábét, aztán anyósom megszerettette velem. Vagyis nem volt választás, ez volt az ebéd náluk, mertem volna nem megenni? Aztán megkóstoltam a karalábélevesét, és rájöttem, hogy ez bizony kurva jó :) Úgy értem egyszerű, semmi bonyolult íz, csak friss és könnyű. Pont amire vágysz az első kánikulás napon. Aki nem akarja lájtosra venni a figurát, nyugodtan használjon rendes vajat és tejfölt vagy tejszínt, mivel én mostanság kicsit visszavettem a húsevésből. Szóval több ilyen jellegű receptet fogtok tőlem látni.

Hozzávalók:

- 700 g zsenge karalábé

- 2 leveskocka

- 30 g növényi vaj

- 1/2 Dr Oetker Creme Vega

- só, bors

- víz

- tálaláshoz: koriander (aki nem szereti, nyomhat hozzá petrezselymet is)

A karalábékat felkockáztam, majd kevés vajon megdinszteltem. Mikor már jócskán izzadtak, felöntöttem őket annyi vízzel, amennyire sűrű levest szeretnék, sóztam, borsoztam, ill. beledobtam a két leveskockát. Hagytam így főni, míg a karik meg nem puhultak. Majd hozzáadtam egy fél Creme Vegát (nyugodtan csináljátok tejföllel, tejszínnel, kinek mi a szimpatikus, ill. étrendjébe passzoló variáns), és hagytam felrottyanni. 10 percet hagytam hűlni, addig felaprítottam a koriandert. Mivel semmi komplex fűszer nincs benne, ragyogóan visszaadja a karalábé frissességét, jól esett ráharapni a zsenge kockákra.

Note: ha valaki szeretné, ha krémesebb, nehezebb levese lenne, a habarás után vegye ki a karalábékockák 2/3át, és 1/3-ra dolgozzon rá botmixerrel, majd dobja vissza a kockákat. 

Note 2: ez a leves hidegen is döfi.

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr5715970920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása