Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Ischler receptek (Paleo és GM)

2019. január 06. - fuf87

image11_1.jpeg

Idén elhatároztam, hogy ötféle sütivel fogom sokkolni a családot karácsonykor, és mivel meglepő módon most is diétáztam, próbáltam odafigyelni arra, hogy az ünnepek alatt se kapjak cukorsokkot, így amit lehet, azt ennek az elvemnek a jegyében készítette, el. Így történt, hogy gyártottam pár tányérnyi ischlert, ebből az adagolásból 30 db készült, és ez szerencsére nem az a süti, amiből túl sokat bevágsz egymás után, mert konkrétan eltelít és nagyon élvezni fogod a perceket, amíg ezt rágcsálod, azt garantálom. Sokan nagyon bonyolultnak gondolják az elkészítését, így bele sem fognak, holott meglepően egyszerű, persze a ragasztás meg a bevonás kicsit macera, de amikor a végén meglátod az eredményt, mosolyogva fogod kihúzni magad, mennyire fancy lett. Nekünk még mindig van, de csak mert Anyukám is csinált, szóval mindkét receptet felrakom, szerintem bármelyik telitalálat.

Az én ischlerem / Hozzávalók:

- 40 dkg mandulaliszt

- 20 dkg darált dió / darált mandula (én utóbbival készítettem)

- 20 dkg eritrit

- 25 dkg kókuszzsír

- 2 nagy tojás

Összegyúrjuk a hozzávalókat, egy paleo linzertésztát kapunk.

image1_4.jpeg

Hagytam negyed órát pihenni, majd két folpakk között kinyújtottam, és egy kör alakú pohár segítségével kiszaggattam az ischlerkéket.

image2_4.jpeg

image3_3.jpeg

Sütőpapírral bélelt tepsiben sütöttem kb 10 percet 180 fokon, utána hagytam kihűlni őket. Majd házi lekvárommal összeragasztottam őket.

image6_4.jpeg

image7_1_1.jpeg

Miután kellőképpen megszilárdult a "ragasztás", elkészítettem a csokibevonatot.

Csokibevonat:

- 40 g zsírszegény kakaó

- 40 g kókuszzsír

- eritrit érzéssel

Ezeket vízgőz felett megolvasztva folyékony házi csokimasszát kapunk, amellyel befedjük az ischlereket, hagyjuk őket pár órát állni, ha tehetjük, rakjuk őket hűtőbe, hogy gyorsabban megdermedjen a csoki.

image9_1.jpeg

image12.jpeg

Anyu féle GM ischler / Hozzávalók:

- 15 dkg GM kukoricakeményítő

- 10 dkg rizsliszt

- 1 csipet só

- 7 dkg eritrit

- 1 vaníliarúd kikapart belseje

- 7 dkg darált dió

- 1 ek zsírszegény kakaó

- 1 tk fahéj

- fél citrom lereszelt héja

- 15 dkg LM vaj

- 1 tojás

- 1 ek rum

- 10 dkg mentes csoki a bevonáshoz

- 1.5 ek a csokimázhoz

- lekvár az összeragasztáshoz

Keverjük össze a száraz hozzávalókat egy nagy tálban. Adjuk hozzá a 15 dkg laktózmentes vajat, morzsoljuk szét, vigyázzunk, hogy ne olvadjon szét nagyon a  zsiradék, mert akkor túl ragadós lesz a tészta, tehát pörgessük a dolgokat gyorsan. Jöhet bele a tojás és a rum, és kezdjük gyúrni a tésztát, a gyúráshoz használhatunk még plusz rizslisztet. Ezt követően tegyük be a tésztát pihenni a hűtőbe 2-3 órára, ezt követően könnyű lesz vele dolgozni. A tepsibe tegyünk sütőpapírt / kenjük le vajjal, ebbe jöhetnek a kiszaggatott ischlerek. 15-20 percig sütöm őket 170-180 fokon.

image1_1_2.jpeg

image2_1_2.jpeg

Majd szépen összeragasztom őket a tetszőleges lekvárommal.

image3_1_3.jpeg

Majd jöhet a máz, egy tábla mindenmentes (fahéjas) csokit összetörünk, hozzáadjuk az olajat és vízgőz fölött megolvasztjuk, megkenjük az összeragasztott ischlerek tetejét, és kész is, vigyázat, masszív függőséget okoz :)

image4_3.jpeg

image5_1_2.jpeg

Fémdobozban 3-4 hétig is probléma nélkül eláll, puha marad mindkét verzió. bármelyiket jó szívvel ajánlom :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr2414501824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása