Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Mindenmentes Almás Pite

2016. október 02. - fuf87

a8.jpg

Többek között azért is szeretem az őszt, mert ilyenkor mindig minden tele van almás-fahéjas fogásokkal, amiket nagyon szeretek, minden felállásban. Így történt hát, hogy akartam egy olyan variánst, ami egy kicsit egészségtudatosabb, és egy-egy szelet után nem érzem úgy, hogy ledurran rólam a farmerom gombja vagy hasonlók :) A recept cukormentes, édes kelt-tészta helyettesítő liszttel, valamint kókusztejjel és kókuszolajjal készült, ergó gluténmentes, paleo és még vegán is. 

a1_2.jpg

Hozzávalók:

- 10 nagyobb alma

- 1-1.5 ek fahéj

- 50 dkg liszt (én Szaffi kelt tészta helyettesítő édes lisztkeveréket használtam, de lehet ez zabpehelyliszt, satöbbi, kinek a pap, kinek a papné!)

- 100g kókuszzsír (olvasztva)

- eritrit (érzéssel-én nem szeretem nagyon édesen.)

- tojássárgája a teteje megkenéséhez

- 5 dl kókusztej

 Az almákat meghámozom, lereszelem, megfahéjazom, hozzáadok tetszőleges mennyiségű eritritet. Hagyom állni.

a2_2.jpg

Közben a többi cuccból összeállítom a tésztát.

a3_1.jpg

Előveszek egy tepsit, sütőpapírral kibélelem, alulra egy kinyújtott réteg tészta, rá az alma, majd a tetejére még egy réteg tészta.

a4_1.jpg

a5_1.jpg

a6.jpg

Megkenem a tetejét tojássárgájával, majd a 180 fokos sütőben 30-35 perc alatt légkeverésen készre sütöm.

a7.jpg

Szerintem isteni, mindenmentes, bárhol, bármikor. (amúgy alma helyett kábé bármivel tölhetjük.)

a9.jpg

a10.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr2611725321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása