Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Mentás zöldborsókrémleves

2016. július 16. - fuf87

b1_6.jpg

A zöldborsót mi Zalában anno csak cukorborsónak hívtuk, és kiskoromban ezt sem ettem meg természetesen, ahogy annyi minden mást sem. Na jó kivéve, ha Anyukám beledobta a zöldséglevesébe zsengén, mert akkor azért elfogyasztottam. A minap épp vásárolgattunk, amikor a zöldségesnél megláttam, hogy van zöldborsó héjában, gyorsan kértem is egy kilót. Amiről aztán megfeledkeztem és a minap kapcsoltam, hogy vagy megcsinálom, vagy dobhatom ki. Szóval nekiálltam kifejteni őket. És közben megszületett az ötlet: legyen krémleves, ebben az esős "nyári" időben úgyis jól jön valami, ami megmelengeti a lelkünket, nem?

Hozzávalók:

- 1 kg zöldborsó

- 1 l alaplé (én leveskockából készítettem)

- 5-6 gerezd fokhagyma

- 2 fej vöröshagyma

- 4-5 ek tejföl

- egy kisebb csokor menta

- só, feketebors, fehérbors

Az apróra vágott vöröshagymát kevés kókuszzsíron megdinszteljük, majd hozzáadjuk az összenyomott fokhagymát.

b2_7.jpg

Miután jól megizzadtak hagymáink, felöntjük őket az alaplével, majd hozzáadjuk a borsókat, és az összetépkedett mentaleveleket, fedő alatt főzzük kábé egy fél órát, amíg a borsó meg nem puhul.

b3_5.jpg

b4_4.jpg

b5_4.jpg

Közben jöhet bele só, bors, ízlés szerint.

b6_4.jpg

Amikor a borsó megpuhult, előkapjuk a botmixert és pürésítünk, hozzáadjuk a tejfölt, hagyjuk felrottyanni, még ízestünk, ha szükséges.

b7_3.jpg

Melegen tálaljuk, friss mentával. Jó étvágyat hozzá :)

b8_2.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr48893700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása