Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Zabpehelylisztes Kakaós Meggyes Pite

2016. június 07. - fuf87

m1_6.jpg

Igen, tudom, elvileg még nincs meggyszezon, de Szenlőrinckátán van. Legalábbis Gáborék meggyfája hormonzavaros, vagy a franc se tudja, de mi hétvégén szedtünk random 5 kiló meggyet. 80 dkg sorsa már eldőlt, belekerült ebbe a sütibe. A süti sikerét hivatott fémjelezni, hogy vasárnap este sütöttem, mára elfogyott. (Gábor rendkívül lelkes volt, és a kolléganőink is kóstoltál ezerrel.)

m2_6.jpg

Hozzávalók:

- 80 dkg kimagozott meggy

- 2-3 tojás

- 1 nagy tejföl (330g)

- 25-30 dkg eritrit

- egy lime lereszelt héja + leve

- 35 dkg zabpehelyliszt

- 5 ek zsírszegény kakaópor

- 2 tk szódabikarbóna

- kevés víz / rum (fél dl - ha elég lé maradt a meggy alatt, az is jó - sztem rummal nagyon tuti)

A meggyeket kimagozzuk, én egy nagy sárga kesztyűt viseltem mindeközben (igen, vki ilyet használ takarításhoz, nem érdekel,original volt és nem találtam a konyhai gumikesztyűmet, és inkább ez, mint hogy befogja a kezeimet és a körömágyamat!)

m3_4.jpg

Sokan a meggyet be szokták cukrozni, és állni hagyják, én nem tettem, csak betettem a hűtőbe 3 órára. (Attól félnek, eláztatja  atésztát, mindenkit megnuygtatok, nem - sőt ad neki minimál nedvességet, amitől nem lesz olyan érzésünk, mintha egy háromhetes sütit nyammognánk.)

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, légkeverésre. A tojásokat jól összekeverjük az eritrittel, majd hozzáadjuk a tejfölt, a lime reszeléket és levet.

m4_5.jpg

Ehhez hozzáadjuk a lisztet, a kakaót és a szódabikarbónát. Ne lepődjünk meg, ha állati sűrű lesz, ez normális, a gyúrás - keverés megkönnyítése végett löttyintsünk hát hozzá egy kis rumot/meggylevet/vizet. (ez az én ízléásem szerinti csökkenő sorrend:) )

m5_4.jpg

Adjuk hozzá a rumok 3/4-ét.

m6_3.jpg

Egy kisebb tepsit béleljünk ki sütőpapírral, mjad egyengessük el benne a tésztánkat.

m7_3.jpg

A maradék 1/4 meggyet szépen szórjuk szét a tetején.

m8_3.jpg

Majd ha a sütő belemelegedett, toljuk be a tepsinket 40 percre, utána élvezzük a sütit :) Kicsit masszívabb, teltebb tésztát fogunk kapni, egy szelet is brutálisan laktat :)

m9_3.jpg

Még egy jó tanács: Várjuk meg míg picit kihűl, utána szuperül lehet szeletelni! Jó étvágyat!

m10_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr588786062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása