Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Türlü

2015. május 08. - fuf87

1_17.jpg

Igaz, hogy még nincs itt a lecsó szezon, de mivel az utóbbi napokban igazán meleg, nyárias idő köszöntött ránk, úgy döntöttem, nálunk hamarabb kezdődik idén - annyi különbséggel, hogy nem a klasszik magyar verzióval indítottunk, hanem egy török verzióval, mely a türlü névre hallgat, valahol elkészítik húsosan is, én ezúttal a vega opciót részesítettem előnyben.

Hozzávalók:

-1-2 csomag feta sajt (függően attól, mennyire vagy sajtmániás)

- 1 nagyobb padlizsán

- 1 nagyobb cukkini

- 2-3 fej vöröshagyma

- 10 gerezd fokhagyma

- 1 zöld és 2 sárga paprika

- 2-3 közepes méretű krumpli

- 3-4 közepes méretű paradicsom

- 1 hámozott paradicsom konzerv

- 2 dl fehérbor

- só, frissen őrölt bors, oregánó

- 4 ek olívaolaj

- friss petrezselyem & menta

+

teljes kiőrlésű bagett a fogyasztáshoz és a tunkoláshoz!

Első körben a padlizsánokat vékony karikákra vágjuk, majd enyhén sós vízben fél órára beáztatjuk, hogy ne legyenek keserűek.

2_15.jpg

Majd felszeleteljük a hozzávalókat, és fogunk egy kisebb méretű tepsit, melynek aljára egy kevés olívaolajat csöppentünk. Erre jöhet első rétegként a vékonyra szelt cukkini, melyet finoman megsózunk, és egy kis frissen őrölt borsot is adunk hozzá.

3_14.jpg

4_13.jpg

Erre jöhet egy réteg karikára felvágott vöröshagyma, zöldpaprika és petrezselyem. Közéjük jöhet egy kevés összezúzott fokhagyma.

5_11.jpg

Erre a kockákra vágott paradicsom, a friss menta és az előfőzött burgonya. (ha nincs kedved előfőzni, beteheted  a mikróba 3 percre)

6_9.jpg

Majd ismét hagyma, paradicsom, zúzott fokhagyma. A padlizsánkarikákat én oldalra állítottam be, ahogy a képeken is láthatjátok, de ízlések és pofonok. Én addig raktam a rétegeket, amíg volt zöldség. (A rétegek közé morzsolt oregánót szórtam)

7_7.jpg

8_6.jpg

11_11.jpg

Majd elkészítem az "öntetet": egy hámozott paradicsomkonzervvel összekeverek 2 dl száraz fehérbort (Mivel épp Bussay Esküvét fogyasztottam - ami mellesleg az egyik kedvencem, ez borult bele.)

9_4.jpg

10.jpg

Még hozzáadom a 4k olívaolajat, oregánót, kevés sót és borsot, és leöntöm a felső réteget, majd még friss petrezselymet teszek rá. (szépen befolyik majd mindenhová)

12_5.jpg

Majd a kis tepsimet bevágom a 200 fokra előmelegített sütőbe, 40-50 percig hagyom sülni.

13_3.jpg

Miután megsült, kockára vágott feta sajttal és friss petrezselyemmel tálalom. Friss bagettel és fehérborral mennyei. Enjoy :)

14_3.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr517441834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása