Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Mustáros csicseriborsó-krémleves

2015. március 24. - fuf87

1cs.jpg

A pénteki fogorvos után célba vettük a budaörsi tescót, ahol este tízig bóklásztunk. Tekintve, hogy eddig vasárnapi vásárlók voltunk, ez nekünk valódi trauma március tizenöt óta. Épp kiégetten vánszorogtunk a polcok között, amikor megpillantottam egy csicseriborsó konzervet és megvilágosodtam. Ötletemet nem követte elsöprő siker, mivel Gábor és köztem a következő párbeszéd zajlott le:

G:"A csicseriborsó a középmezőnyben foglal helyet a wish-listemen"

F: "Akkor talán főzöl Te a hétvégén?"

Így történt, hogy mindenféle dolgokat beszereztünk a leveshez, amit ajánlok mindenkinek, aki ódzkodik a csicseriborsótól, mert igazán egyszerű, kiadós, finom és laktató ételről beszélünk. Na de nézzük a jótékony hatásait: kevés kalóriát tartalmaz, tele van B és E vitaminnal, karotinnal, segíti az emésztést, csökkenti a koleszterinszintet és borsófóbiásoknak is sikerrel eladható, hiszen az én pasim is megette és mosolygott közben :)

Hozzávalók:

- 1 csicseriborsó konzerv

- 1 kukorica konzerv

- 2 dl tejszín

- 2l alaplé

- 5-6 kisebb krumpli

- 2 fej vöröshagyma

- 4-5 gerezd fokhagyma

- egy fél csomag reszelt sárgarépa

- 1 kaliforniai paprika vékonyra szelve

- só, piros paprika, frissen őrölt bors

- 2-3 ek dijoni mustár

Feltétnek: kolbász, kukorica, friss petrezselyem és metélőhagyma

Az apróra vágott vöröshagymát kevés olajon megfuttatjuk, hozzáadjuk a fokhagymát is.

2cs.jpg

Félrehúzzuk az edényt, jöhet rá a só és a pirospaprika, majd a kockákra vágott krumpli és a reszelt sárgarépa.

3cs.jpg

Kicsit hagyjuk párolódni, majd hozzáadjuk a vékonyra szeletelt kaliforniai paprikát, és felöntjük az alaplével.

4cs.jpg

(Kezdjétek a főzést a megfelelő méretű fazékkal, nekem a felöntés előtt cserélnem kellett egy nagyobbra, mert nem fért volna bele abba, amit eredetileg választottam, én a  tapasztalt háziasszony...) Kábé negyed óra elteltével hozzáadjuk a csicseriborsót.

5cs.jpg

Hozzáadunk tíz perc elteltével 2-3 ek mustárt. Hagyjuk rotyogni a levest a kondérban, majd amikor a borsó és a krumpli is megpuhult (kábé 20-25 perc) jöhet hozzá a kukorica konzerv 3/4-e, és a tejszín.

6cs.jpg

Ne spóroljunk a frissen őrölt fekete borssal sem! Botmixerrel pürésítünk, és kész is vagyunk.

7cs.jpg

8cs.jpg

Én kolbászchipset készítettem feltétnek, valamint a megmaradt 1/4 kukoricakonzervből szórtam kukoricát a tetejére és végezetül petrezselyemmel hintettem meg.

11cs.jpg

Ez lett belőle, és egy mosolygó Gábor, akinek a wish listjén talán előrébb kerültek a csicseriborsóból készült kaják. Jó étvágyat! ;)

9cs.jpg

10cs.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr967299625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása