Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Brassói Aprópecsenye

2014. december 16. - fuf87

b6_1.jpg

Diácskának szeretettel :)

Ez az étel egy örök klasszikus, és itt is érvényben van a kijelentés, ahány konyha annyi verzió. Én most megosztom Veletek az enyémet. Valaki szárazabban szereti, én a szaftosabbat preferálom. A brassói gyerekkorom egyik kedvenc étele, Anyukám most biztos mosolyog, amikor ezt olvassa, mert megszámolni sem tudom, hányszor követeltem Tőle ebédre vagy vacsira:) És ami azt illeti, most is előkelő helyen van a favok között, mert bármikor remek választás, pláne ebben a zimankóban, azontúl, hogy laktató, a legtöbben nem kicsit szeretik és nagyon egyben van :)

Hozzávalók:

- 80 dkg sertéscomb

- 1 kg krumpli

- 2-3 közepes fej vöröshagyma

- 8-10 gerezd fokhagyma

- 1 zöld paprika (én csípőset használtam)

- 1 kápia paprika (nekem piros volt otthon)

- 25 dkg húsos szalonna

- só, bors, pirospaprika, majoranna, kömény

- 3 dl alaplé 

- 1 hámozott paradicsom konzerv/néhány  közepes méretű paradicsom

- 1 csokor petrezselyem (opcionális)

A húst csíkokra vágom. A szalonnát kockákra vágom, és pirosra sütöm, majd az ebből nyert olajon megfuttatom az apróra vágott vöröshagymát és fokhagymát, ehhez hozzáadom a húscsíkokat, sózom, borsozom, ill. a többi fűszerrel is ízesítem. (Ízlés szerint - én nem spóroltam semmivel, tekintve, hogy jobban kedveljük a markánsabb ízeket.) Ha a hús kifehéredett, hozzáadom a karikákra vágott paprikákat is. Majd felöntöm a levesalaplével, és hagyom kicsit rotyogni. Ezt követően hozzáadom a paradicsomokat, hagyom hogy elfője a levét és sűrű szaft képződjön. Ha a hús megsült, leveszem az edényt a tűzről.

b1.jpg

b2_1.jpg

Közben a krumplikat meghámozom, nagyobb kockákra vágom és olajban kisütöm, majd összeforgatom a krumplikat a hússal. (ha használunk petrezselymet, adjuk hozzá itt frissen, felaprítva.)

b3_1.jpg

b4_1.jpg

Utána pedig learatom a konyhában a babérokat, amikor ránézek Gábor arcára, aki annyira el van foglalva az evéssel, hogy minimálisan kommunikatív - ez talán a legfőbb ismérve annak, hogy ismét sikerült valami finomat készítenem:) Jó étvágyat hozzá :)

b5_1.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr926987071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása