Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Rántott vargánya paradicsomos - zöldfűszeres fekete rizzsel és tartár mártással

2014. szeptember 05. - fuf87

v1_1.jpg

Kedvenc gombám egy újabb elkészítési módja. A konyhámban vannak olyan műveletek, amik nagyon ritkán történnek, ilyen a panírozás, vagy a rántott dolgok elkészítése. De a rántott vargánya az más. Azontúl, hogy a panír nem éppen illik bele a legegészségesebb diétás menübe, ezt is elkészíthetjük Update módra. (nyugodtan kövezzetek meg, de ha ezzel csökkenthetünk a kalóriabevitelen, szerintem érdemes.)

v8_1.jpg

Szóval a panírozásnál Update lisztet és Mestermorzsát használtam, az íz amúgy ugyanolyan. Csak utána nyugodtabban habzsoljuk az ételt, mint nélküle:) 

v7_1.jpg

A fekete rizs megint egy fantasztikus alapanyag, maximálisan feldobja az amúgy is mennyei, vargányából készített fogást, nem mellesleg a "szuperélelmiszerek" közé tartozik. Szerintem itthon nem annyira elterjedt, pedig, ha mindenki ezt enne, kevesebben fordulnának orvoshoz daganatos/szív-és érrendszeri betegségekkel. Hogy miért? Először is szénhidrátban szegény, viszont rostban és növényi anyagokban gazdag, kiváló antioxidáns és csurig van E-vitaminnal. Egy baja van, hogy az ára ennyire nem szuper, de szerintem ezekre a cuccokra érdemesebb költeni, mint egy doboz cigire, vagy pár zacskó chipsre. 

Hozzávalók: 

- 60 - 70 dkg vargánya (vagy amennyi rendelkezésre áll, nekem még ennyi volt left, muszáj volt megcsinálni)

- liszt, tojás zsemlemorzsa a panírozáshoz (a felvert tojásba tettem egy pirospaprikát, őrölt borsot és sót.)

- fekete rizs 

- 1 dl bor (fehér)

- bazsalikom, petrezselyem, metélőhagyma (friss)

- 3-4 közepes méretű paradicsom

- 4 gerezd fokhagyma

+

tartárhoz:

- tejföl

- dijoni mustár

- light majonéz

- kovászos uborka leve

- frissen őrölt bors

A rántott vargánya elkészítésére nem fogok kitérni, mert szerintem ez mindenkinek egyértelmű. Próbáljuk meg a gombát nagyobb darabokra vágni, és úgy bepanírozni. 

A fekete rizsnél követjük a rizsfőzés alapszabályait, egy csésze rizshez 1,5 csésze víz. (minimum) Szóval olívaolajon megpirítjuk a fekete rizst, sózzuk, borsozzuk, mivel nem volt otthon delikátom, aljas módon belepottyantottam egy leveskockát, majd felöntöttem vízzel.

v6_1.jpg

A főzési idő lehet, hogy kicsit hosszabb, mint a fehér rizs esetében. A vízhez borult 1 dl fehérbor is. A fekete szín senkit ne ijesszen meg, az íz mindenért kárpótol.

v5_1.jpg

Amúgy meg látványban sem utolsó, ha néhány színes zöldséggel párosítjuk. Totál trendi! Amikor a víz elfőtt, és rizsünk puha, rányomtam a fokhagymát, a pici kockákra vágott paradicsomot és a gondosan felaprított zöldfűszereket. Mennyei lett. 

v4_1.jpg

 

v3_1.jpg

A tartárt kikevertem közben. Kábé 2 dl tejfölhöz adtam 1,5 tk mustárt és 3 ek majonézt, ráloccsantottam egy kis kovászos uborka levet, borssal ízesítettem. (az arányok mindenkinél ízlés szerint alakuljanak) Tálalásnál egy pohár fehérbor mennyei. Jó étvágyat :)

 v2_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr146672207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása