Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Paprikás krumpli vörösborral és barna csiperkével

2014. augusztus 24. - fuf87

p7_1.jpg

A paprikás krumpli az a kaja, amit bárhol, bármikor, bármilyen mennyiségben megennék. És szerintem ezzel nem csak én vagyok így...Egy klasszikus magyar egy tál étel, amit mindig megfőzünk külföldi barátainknak, egy balatoni bográcsos kerti bulin, vagy a családunknak, mert a maga egyszerűségével zseniális. Ennek is többféle változata van, én most az egyik általam preferált, felturbózott receptemet mutatom be Nektek, ami azért került ma elkészítésre, mert a tegnapi Borkomp Fesztivál után szükség volt a regenerálódásra, és mert Mi másnaposan ezt kívántuk. Nagyon...

Szóval ajánlom másnaposoknak, aznaposoknak, éheseknek, magyaroknak, külföldieknek és mindenkinek, aki szereti :)

p1_2.jpg

Hozzávalók: 

- 10-12 nagyobbacska krumpli (én találtam néhány régebbit a kamrában, meg hozzátettem még pár sárgát is)

- 15-20 dkg szalonna (nálam kolozsvári és erdélyi esett a kondérba)

- egy szál kolbász (én csípőset és paprikásat tettem bele fifty-fifty arányban)

- 2-3 nagyobb vöröshagyma

- 7-8 gerezd fokhagyma

- egy zöld paprika (csípős fanoknak)

- 10-15 mini koktél paradicsom

- 20-30 dkg barna csiperke gomba (kisebb darabok)

- só. bors, kömény, pirospaprika

- 2 leveskocka

- 2.5- 3 dl vörösbor + víz

- libazsír

Tetejére:

- tejföl

- zöld fűszerek (én friss rozmaringot, petrezselymet és metélőhagymát pakoltam rá)

Hozzá: friss bagett

Fogjunk egy nagy edényt. Olvasszunk meg 2-3 ek libazsírt az alján, majd dobjuk bele a felkockázott szalonnát, ha megpirult, adjuk hozzá a felaprított hagymákat.

p2_2.jpg

Ha kellően megdinsztelődtek, húzzuk félre a lábast, szórjuk meg pirospaprikával (ne spóroljunk), jöhet bele két leveskocka. Majd a felkockázott burgonya. (amit előtte áztassunk be vízbe) Forgassuk össze, sózzuk, borsozzuk, vigyázzunk a sóval, hiszen mind a szalonna, mind a leveskocka kellően sós. Közben vegyünk egy kisebb edényt, amiben kevés olajon pirítsuk meg az egészben hagyott, gondosan átmosott csiperkéket, majd öntsünk rá pici vizet és főzzük készre. Közben öntsük nyakon a krumplikat 2-5 3 dl vörösborral, illetve szükség szerint egy kevés vizet is adjunk hozzá, úgy hogy éppen ellepje őket a folyadék. Jöhet bele a koktélparadicsom (egészben) és a zöldpaprika, amikor a krumpli elkezd puhulni hozzáadhatjuk a felkarikázott kolbászt is, aminek előzetesen eltávolítottuk a héját. (tartsuk a csap alá, meleg víz, utána egyben lejön) És tegyünk rá fedőt, lassú tűzön főzzük. Ha közben megpuhultak a  gombák, borítsuk be azt is a kondérba a krumplihoz. Kóstoljunk bőszen, ha szükséges, borsozzunk, köményezzünk ízlés szerint. Ha túl soknak ítéljük a levet és nem elég sűrűnek, vegyünk ki pár krumplit, turmixoljuk le és dobjuk vissza, így önmagával tudjuk sűríteni alkotásunkat.

p3_2.jpg

Ha a krumpli és a kolbász is teljesen megpuhult, és kellőképp sűrű a szósz, le is vehetjük a tűzről.

p5_1.jpg

Én tálalásnál tejfölt és zöld fűszereket halmoztam a tányér tetejére, valamint friss bagettet kínáltam mellé.

p4_2.jpg

A másnapos és a nem másnapos gyomorral is csodát tesz, utána egy néhány órás délutáni szieszta a "must have" kategória részét képezi. Jó étvágyat :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr796631675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása