Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Kókuszos Málnakrémleves Extrákkal

2014. július 16. - fuf87

málna1_1.jpg

Én amondó vagyok, amíg egy gyümölcsnek, vagy egy zöldségnek szezonja van, kötelességünk kihozni belőle a maximumot, hiszen a variációk száma végtelen, ám azoké a napoké, amíg tudunk málnát szerezni, véges! Így történt, hogy a hét elején valami hűvös, mégis különleges gyümölcslevesre vágytam, ami nem veszélyezteti vonalainkat (annyira) és jól esik a kánikulában. 

Számomra ez az étel az ízén kívül azért lehengerlő, mert nettó negyed óra alatt tudom reprezentálni, nem kell főzni, ami lássuk be, egy húzós munkahéten igazi fegyvertény lehet. És amikor a legnagyobb kritikusod (nekem Anyukám) egy puszit nyom az arcodra, hogy "kislányom ez zseniális volt", és mellette a pasid szeme is elégedetten csillog, jön a hőn áhított "már megérte" érzés. Szóval álljatok neki:)

Hozzávalók:

- 40-50 dkg málna

- 7-8 dl kókusztej

- 1 vaníliarúd

-  xilit 

- friss menta

- fehér csoki (én Milkát használtam)

- egy csomag sós mogyoró/kesudió (Én Bleib Gesund Thai Spice Nuss-Mischungját választottam)

- 2 csomag vaníliás cukor

(Amit én most nem tettem bele, de next time fogok: egy kis rum)

málna2_1.jpg

Szóval átmossuk a málnaszemeket, majd egy botmixerrel pürésítjük őket. Belekaparjuk egy vaníliarúd belsejét, 3-4 ek xilittel édesítjük és hagyjuk kicsit állni. Közben fogunk egy serpenyőt, felforrósítjuk, beledobjuk a magvakat (mogyoró,kesudió, dió...anyway, akár még mazsola is mehet bele, bár én azt nem szeretem, de ízlések és pofonok), amikor érezzük, hogy "felforrósodott a hangulat", megszórjuk őket 2 csomag vaníliás cukorral és egy 2 ek xilittel, és lejjebb vesszük a hőfokot, figyeljünk rá, könnyen odapörkölődhet, hiszen barnás karamelles bevonat fog képződni a magvakon, ami iszonyat ragadni fog, és mégis mesebeli ízt kölcsönöz levesünknek! (tegyük félre, hűljön kicsit) Közben vegyük elő a málnapürét, és fokozatos turmixolás mellett öntsük fel 7-8 dl kókusztejjel (függően attól, ki milyen sűrűn, ill. mennyire rózsaszínen szereti).

Tálalásnál tegyünk a levesünk tetejére a karamellizált magvakból, reszeljünk rá fehér csokit (kis trendi forgács) és hintsük meg friss mentával, figyeljük a kóstolók arcát, a kielégült mosoly nem marad el!

málna4.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr676513941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tina Recept 2014.07.17. 11:51:06

Kedves webmester,

Észrevettük, hogy nagyon finom receptek találhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, www.mytaste.hu ahol a felhasználók válogathatnak több mint 115 000 összegyűjtött recept közül. Az oldalon szintén található egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a receptek elejét, melyeket a felhasználók ezután könnyen megtalálják a keresőnk segítségével. Ám a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra, tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

Mytaste.hu testvéroldalai megtalálhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szívesen segítünk bármivel.

Üdvözlettel,
Tünde
info@mytaste.hu

fuf87 2014.07.17. 12:54:17

Kedves Tünde,

regisztráltam, köszönöm szépen ;)
süti beállítások módosítása