Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Kókusztejes Csirkeraguleves

2014. június 24. - fuf87

thai2.jpg

Éljen a rapszodikus nyári időjárás, néha a negyven fokos forróságával, néha a szürke melankóliájával. Szerintem az évszak jellegétől függetlenül nem én vagyok az egyetlen, aki a légkondi által generált takonykór áldozata, és ezáltal borzasztóan vágyott valami lélekmelegítő dologra.  Két dologban biztos voltam: legyen benne csirkehús, curry és gyömbér...mi az ami ehhez passzol? A kókusztej :) Így született meg az elhatározás erről a levesről, lássuk hogy készül és mi kell hozzá ;)

Hozzávalók: 

60 dkg csirkemell filé

8 dl kókusztej

8dl húsleves alap

3-4 cm-es gyömbér darabka lereszelve 

5-6 kaffir lime levél (szárított)

citrom, lime (leve és héja)

curry pasta 

curry por

halszósz (opcionális)

koriander/petrezselyemzöld a díszítéshez ill .ízfokozáshoz

2-3 közepes fej vöröshagyma

5-6 gerezd fokhagyma

só, bors

Aminek a beszerzése nehézséget okozhat: a kaffir lime levél, a curry pasta és a halszósz. Még mielőtt bárki kétségbe esne, melegen és szeretettel ajánlom a Hunyadi téri Culinarist, ahová elég gyakran ellátogatunk, egyrészt, mert az ott dolgozó emberkék kedvesek és jól tájékozottak, másrészt széles választék van néhány extraordinarybb hozzávalóból, a hely egyetlen negatívuma, hogy egy vagyont ott lehet hagyni egy-egy nagyobb bevásárlás alkalmával.

A húst megmossuk és kis kockákra vágjuk, sózzuk, borsozzuk. A húsleves alaplét én két leveskockából készítettem el, mert nem tartozom azon pedáns és irigylésre méltó háziasszonyok közé, akik ilyen kincseket rejtegetnének a fagyasztóban. A gyömbérdarabkát lereszeljük, a citrom és a lime levét kinyomjuk, de előtte héjukat lereszeljük és félretesszük. A fokhagymát és a vöröshagymát is apróra vágjuk.

Feldobjuk az edényt a tűzhelyre, kevés olívaolajat felforrósítunk, beledobjuk a vöröshagymát és a fokhagymát, kicsit megdinszteljük, majd jöhet rá a curry pasta, és meghintjük egy kis curry porral is. Rákerül a lereszelt gyömbér, a lime levelek, a lereszelt citrom és lime héj, és hagyjuk egy kicsit így aszalódni az összetevőket, majd felöntjük a levessel.

thai1.jpg

Ha felrottyant, jöhet bele a husi és a kókusztej, pár perc alatt készre fő. Sok thai recept írja a halszószt, vagy egyéb halas pasztákat mint ízfokozót, szerintem ártani nem árthat, én néhány evőkanál halszósszal megspékeltem még a végén, de as you wish. Szerintem hagyjuk pihenni az alkotást 1-2 órára, hogy összeérjenek az ízek. Egy viszonylag sűrű, ütős illat és ízvilággal rendelkező levest kapunk, valahol szerintem egytálként is megállna. Ha nagyon crazy kedvemben lennék, lehet tésztát is dobnék bele, de nem vagyok:) A levest tálaláskor frissen tépett korianderrel és petrezselyemzölddel díszítettem, de szerintem bármilyen zöldfűszer megdobja (ahogy minden levest!) és egy karika citrommal. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr16407245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása