Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Édesburgonyaleves pikánsra álmodva

2014. május 28. - fuf87

édesburgi.jpg

Ez a kísérletezések hónapja, vagy nem is tudom. Még soha nem kísérleteztem édesburgonyával otthon, éttermekben számtalanszor volt szerencsém találkozni ezzel a csodás növénnyel, és különböző variációkban elfogyasztani, de az én konyhámban valahogy soha nem kötött ki, lehet mert féltem nekiállni, szkeptikus voltam, vagy nem botlottam bele sehol. Aztán elkezdtem a BORS Gasztrobárt látogatni, mert megőrülök az ottani levesekért (róluk is fogok majd kreálni egy bejegyzést) és ott találkoztam egy édesburgonyalevessel, amit nagyon megszerettem, nem is sejtettem, hogy Mautner Zsófi receptje azt is lepipálja a francba, pedig így történt..AZ eredeti recept itt található, én a mennyiségeket megváltoztattam, meg kicsit variáltam: http://chiliesvanilia.blogspot.com/2006/01/csps-fszeres-desburgonyaleves.html 

Szóval épp a Chili és Vaníliát olvasgattam, amikor ráakadtam erre a receptre, és elhatároztam, hogy megkreálom. 

Hozzávalók:

- 1 kg édesburgonya (na az se baj, ha kicsit több, több jut nekünk, nem?:) )

- 1-1,2 l húsleves (én leveskockából gyártottam)

- 1 dl fehérbor

- 6 dl kókusztej

- 4-5 gerezd fokhagyma

- 2 fej vöröshagyma

- 2-3 szárított mini chili paprika összezúzva (Culinarisban lehet kapni Whole chilies kis dobozban)

- egy 5 cm-s gyömbér darabka vékony szeletke vágva

- 2 tk őrölt/összetört koriander

- só, bors

- fél citrom leve + héja reszelve

- friss koriander + petrezselyem a tetejére

+ egy fél szár kolbász a kolbászchips-hez

Első körben hol is tudunk édesburgonyát szerezni? Kisebb nyomozás után, mert ugye Google jó barát, ráakadtam a lilaburgonya.hu nevet viselő honlapra, ahol felfedeztem, hogy a Fehérvári és a Fény utcai piacon is beszerezhetőek mindenféle spéci krumplik. Nekem se kellett több, mivel a Bartókon dolgozom, ebédszünetben átugrottam a piacra, és bevásároltam. Na nem csak édeset vettem, hanem lilát is...de az már másik story:)

édesburgi2.jpg

Szóval a krumplit elő kell sütni, kb fél óra légkeverésen és 180-200 fokon. Majd meghámozzuk a megsült áldozatokat, kábé így kéne kinéznie:

édesburgi3.jpg

Egy kis olívaolajon megdinsztelem a hagymákat, a gyömbért, megszórom az összezúzott chili paprikával, fűszerezem, majd ráöntöm az alaplevet és a bort, mikor főtt kicsit, jöhet bele az édesburgonya húsa, és előkapom spanomat, a botmixert, összemixelem és felöntöm kókusztejjel, még egyet rottyan és kész is vagyunk. A tetejére jó sok zöldfűszert (koriandert, petrezselymet) pakolok, illetve pár kolbászkarikát, amit előtte lesütöttem külön. Jó étvágyat.

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr506222811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása