Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Strawberry Cheese Cake

2014. május 26. - fuf87

csízkék.jpg

Ez a bejegyzés több szempontból is történelmi jelentőségű. Első körben, mert még soha nem sütöttem semmit, és most igen,második körben, hogy egyáltalán létrejött, mert azt hittem szét fog folyni a csízkék, amikor kivesszük a kapcsos tortaformából, és csak valami fehér trutymó marad a helyén. Tévedtem. 

Még mielőtt belevágnék, fontos megemlítenem, hogy a csízkék nem csak az én érdemem, mert a kedvesem Gábor volt a co-cook, és így tudtuk kihozni ebből a projektből a maximumot, btw asszem, az eperszezont is kimaxoltuk, kivéve ha készítünk eperdzsemet, de ez még a jövő zenéje - majd meglássuk:)

Leszögezném, ez a kedvenc tortáim egyike, egészen eddig a hétvégéig az egyetlen megbízható beszerzési forrásként a Starbucksot jelöltem meg, mert az ottani tényleg magnifique volt, de ez a recept szerintem versenyre kel vele...na jó nem szaporítom a szót, lássuk, miből lesz a cserebogár. 

Hozzávalók: 

- 250-300 g keksz (Függően attól, mennyire vastag kekszréteget szeretnénk a torta aljára, ne háztartási legyen, mi egy vajas angol kekszet választottunk, amit a Tescoban találtunk, meg beledobtunk még 1-2 londoni kekszet is, why not alapon, amire fontos ügyelni, ha édes a keksz, óvatosan bánjunk a cukorral!)

- 15 dkg porcukor ( ahogy érzed, lehet több is, kevesebb is)

- egy fél Rama margarin

- 6db krémsajt (Philadelphia-t használtam, de szerintem Mascarponéból is simán jó- ez kb 60-70dkg)

- 1 citrom reszelt héja és leve

- 1dl tejföl

- 1dl tejszín

- 2 tojás és 3 tojássárgája

- 3 kanál keményítő (Dr Oetker)

- kapcsos tortaforma

- egy olyan tepsi, amibe befér a tortaforma

- sütőpapír

- vmi gyümölcs

- 2 zacsi zselatin alap

A hadművelet:

1) Legyártjuk a torta alját! Összezúzzuk a kekszet, én nekiestem botmixerrel, szép porállagot kaptam, megolvasztjuk a Ramat (mikró), és összedolgozzuk őket, majd lenyomkodjuk a kapcsos tortaforma aljába, ami alá ne felejtsünk el sütőpapírt tenni, amit vajjal kicsit kenjünk meg! Utána vágjuk be a hűtőbe, ráérünk kivenni akkor, amikor a kövi réteget ráborítjuk, addig hűsölhet a kekszrétegünk:)

torta1.jpeg

2)

A krémsajtokat (esetemben azt a 6 doboz Philadelphiát) összekeverem a többi hozzávalóval (tejföl, tejszín, cukor, tojások, keményítő, citromlé+héj), úgy hogy csomómentes legyen - kövezzetek meg, én itt is előkaptam a botmixeremet. Kivesszük a hűtőből az előhűtött kekszréteget a tortaformában, majd ráborítjuk a simára kevert krémsajtos cuccot.

torta2.jpeg

3) Bebugyoláljuk a tortaforma alját alufóliával, ne spóroljatok, mert nem kéne hogy elázzon az eddigi alkotás, ugyanis úsztatva fogjuk sütni a remekművet. Szóval kell egy nagyobb tepsi, amibe belefér a tortaforma. A tepsibe öntsünk forró vizet - a feléig - ebbe helyezzük bele az alulról alufóliával szigetelt tortaformát, majd rakjuk be a 180 fokos sütőbe kb. 40-45 percre.

torta3.jpg

4) Kábé így kellene kinéznie a sütés után, vágjuk hát be egy éjszakára a hűtőbe.

5) Na itt elágazáshoz érkezik a történet: vagy meghagyjuk natúrnak a tetejét, ami a legautentikusabb verzió, és így is mennyei. B Opció - amit mi is követtünk - díszítjük, itt megint 10000 verzió van, mi a szezon aktuális gyöngyszemét, az epret választottuk. Átmostuk a nagyobb szemeket, eltávolítottuk a szárat és kicsit levágtuk a tetejét. Piros színű zselatint készítettünk el 2 zacsiból. (használati utasítás a zacsin:) ) Az epreket ráhelyeztük a torta tetejére, majd ráborítottuk a zselatint, és bevágtuk a hűtőbe 2 órára.

torta3.jpeg

 Tálaláskor a szelet tetejére friss mentát és citromfüvet tettem.

fotó.JPG

Jó étvágyat :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr286210456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása