Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Krumplis csoda Debrecenivel és kapros-tejfölös uborkasalátával - avagy a dolgozó pasi vacsorája Vol2.

2014. május 22. - fuf87

urbánus debreceni.jpg

Végre a nyár is megérkezett, ilyenkor mindenki salátákkal erősít, én sem vetem meg őket, de tegnap este arra gondoltam, valami igazán pasis kaját készítek Gábornak -mert megérdemli - egy kis magyar beütéssel. Emlékeztem rá, hogy a hétvégi bevásárlásunk alkalmával vettünk Debrecenit, de mégiscsak olyan snassz simán megsütni, ezért elhatároztam, kicsit feltuningolom az élményt, így született meg ez az egytálétel. Ami szerintem minden háztartásban megtalálható: az a krumpli, paprika, paradicsom, alapfűszerek...így kis hadigazdálkodással meg némi zöldfűszeres élménnyel kiegészítve egészen excellent eredményt produkáltam, lássuk mi kell hozzá:

- 5 db debreceni (nekünk Pick volt otthon)

- 15 dkg húsos szalonna

- 4 gerezd fokhagyma

- 2 fej lilahagyma

- 1 csomag újhagyma

- egy csomó petrezselyemzöld

- egy zöldpaprika

- 4-5 szem koktélparadicsom

- 5-6 nagyobb krumpli

- só, bors, pirospaprika

A salihoz:

- 1,5 kígyóubi vékonyra szelve (a héját hagyjuk rajta)

- 4-5 gerezd tört fokhagyma

- egy 2dl-s tejföl

- só

- pirospaprika

- bors

- friss kapor

A krumplikat héjukban előfőztem, majd meghámoztam, nagy kockákra vágtam és félretettem. A debrecenit kicsit elősütöttem és karikákra vágtam, azt is félretettem. Előkaptam a wokot: rádobtam a szalonnát, amikor az lesült zsírjára, rájöttek a debreceni karikák, lilahagymával. Erre kerültek a krumplik amik szépen megpirultak, majd hozzáadtam a paradicsomokat, zöldpaprikát, az újhagymákat (karikára szelve), rányomtam a fokhagymát, fűszereztem, és amikor már összerottyant az egész, megszórtam friss, zöld petrezselyemmel. 

Hideg kapros tejfölös ubisalival tálaltam. Lecsúszott mellé egy cider, bár szerintem fröccsel is tökéletes. Jó étvágyat :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr766194661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása