Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Baconbe göngyölt, füstölt sajtos spárga + Grüne Soße

2014. május 15. - fuf87

spárga.jpg

Hát a spárgaszezon engem is elért, lehet kicsit késve de sebaj. Pár éve még nagyon ódzkodtam a spárgától, mind a fehér, mind a zöld verziótól, aztán rájöttem, hogy finom és egy csomó variációban el lehet készíteni. Ezúttal a baconbe göngyölt opció volt szimpatikus, amit megbolondítottam egy kis füstölt sajttal. (opcionális) Mivel nem akartam krumplit köretnek, Frankfurt méltán híres "grüne Soße"-ja nyert.

A spárgához:

- egy csomag zöld spárga (jelenleg szerintem bármelyik nagyobb boltban beszerezhető, persze jobb zöldségesnél vagy piacon levadászni a zsengébb darabokat)

- füstölt sajt

- bacon

A spárgákat jól átmosom, majd meghámozom. A végüket javaslom levágni, ezáltal elkerülhetjük, hogy belefussunk 1-2 fás részbe, amiket megrágni egy évszázad. Az előkészített spárgákat előfőzzük. Majd a sütőt előmelegítjük 170 fokra, egy tepsit kivajazunk, összefogunk 3-4 spárgát, rájuk helyezünk 2 szelet füstölt sajtot, majd az egész csomagot baconba tekerjük. Ezt követően mehet a tepsi a sütőbe, kb 20 perc alatt készre sül.

A zöld csodához: /a recept autentikusságát az mutatja, hogy Gábor, aki velem ellentétben már járt Frankfurtban, azt mondta, ugyanaz :)/

(A recept nem saját - a Chili & Vanilia blogról származik, amit nagy előszeretettel olvasgatok) - a mennyiségeket variáltam, mert nagyobb adagot csináltam.

- 2-3 főtt tojás

- néhány csemegeuborka (apróra vágva)

- 2 kisebb fej vöröshagyma (apróra vágva)

- 1-2 gerezd fokhagyma (nyomva/reszelve)

- fél citrom reszelt héja + leve

- 2-3 ek majonéz (én light verziót használtam)

- 1 tk mustár (dijoni)

- 2-3 ek tejföl

- só

-bors

- az eredeti recept porcukrot is említ, én ezt méltóztattam kihagyni, de ahogy érzitek.

- nagy csokor friss fűszernövény ( én ezeket már a saját kis kertecskénkből szedtem, köszönet érte Anyósnak és Apósnak )

A főtt tojást, csemegeuborkát, hagymát egészen apró kockákra vágom. Hozzákeverem a majonézt, tejfölt, mustárt, citromlevet, sóval, borssal ízesítem. Belereszelem a  fokhagymát, fél citrom héját. A friss fűszernövényeket éles késsel teljesen finomra aprítom és hozzákeverem a mártáshoz. Utána vágjuk be a hűtőbe egy órácskára. Szerintem ez szintén a  villámvacsi kategória, finom és laktató is. Kísérőnek Légli 333-at választottunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr746169514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása