Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Krémleves addiction - Fokhagymakrémleves

2014. április 27. - fuf87

fokhagymakrémleves.jpg

Az egyik kedvenc levesem került terítékre a hétvégén, és büszkén kijelenthetem, ezúttal is ízorgazmust eredményezett. Totálisan hagymafüggő vagyok, legyen szó eme csodás növény bármelyik fajtájáról, bármilyen formában, nemcsak egészséges, de büdös és finom is :)

Hozzávalók:

- 3 fej fokhagyma

- margarin

- száraz fehérbor

- húsleves alaplé

- só

- bors

- curry

- tejszín

- reszelt sajt

+

a levesbetéthez:

- szalonna

- metélőhagyma 

(Még annyit megjegyeznék, hogy őszi-téli időszakban cipóban szoktam tálalni, ezúttal a tányér volt a nyerő.)

A fokhagymákat megpucoljuk, felaprítjuk, egy lábasban megolvasztunk egy fél kockamargarint, majd erre rádobjuk a felaprított fokhagymákat, és elkezdjük dinsztelni, mikor már picit arany árnyalatuk van (nagyon vigyázni kell, egy két perc késés, és keserű a story), felöntjük húsleves alaplével (én leveskockát használtam) és száraz fehérborral. (jómagam Légli 333-at locsoltam bele, a másik felét megittuk Gáborral) Sózzuk, borsozzuk, curryzzük. (én madras curryt használtam, ami kicsit csípősebb, de simával is teljesen jó) Kb 20 perc lassú főzés után felöntjük a tejszínnel és beledobjuk a reszelt sajtot. Végül botmixerrel összedolgozzuk az egészet, hogy ne harapjunk rá hagymadarabokra evés közben. 

A szalonnát felaprítjuk kockákra és megpirítjuk, a metélőhagymát felvágjuk apróra, ezeket a leves tetejére dobjuk, és élvezzük az aranysárga gőzölgő csodát.

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr366092592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása