Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Édesburgonyás sárgarépás csirkecurry

Tegyünk valami színeset az asztalra!

2022. december 01. - fuf87

image7_1_2.jpeg

A hideg időben kell a cuccos kaja, ami valóban tartalmas, feltölti az energiaraktárainkat, és a lelkünket is megsimogatja. Mi minden currys dolgot nagyon szeretünk, így volt ez ennek az ételnek az esetében is, bátran ajánlom azoknak is, akik eddig nem kísérleteztek hasonló fogásokkal, szeretni fogják! Nem bonyolult összedobni, gyorsan megvan és kiadós is.

Hozzávalók:

- 75 dkg csirkemell

- 1 fej vöröshagyma

- 5 gerezd fokhagyma

- 5 cm-s gyömbérdarabka

- só, bors

- fahéj

- római kömény

- curry

- kurkuma

- chili (opcionális)

- 50 dkg édesburgonya

- 20 dkg sárgarépa

- 250 ml kókusztej

- 1 l víz

- friss koriander

- kevés olívaolaj

A csirkemelleket félbevágtam, majd 40 perc alatt enyhén sós vízben megfőztem, hagytam kihűlni, és vékony csíkokra tépkedtem. (fel lehet mixerrel is aprítani, ha valakinek szimpatikusabb) Ezt követően félretettem a csíkokat. Kevés olívaolajon megfuttattam a finomra vágott vörös-és fokhagymát, valamint a gyömbért és fűszereztem: fahéj, római kömény, chili, curry, kurkuma.

image1_10_1.jpeg

Ehhez az alaphoz adtam hozzá a kockára vágott, meghámozott édesburgonyát és a karikázott répát.

image2_9_1.jpeg

Majd nyakon öntöttem 1l vízzel, kicsit sóztam, borsoztam és fedő alatt puhára pároltam a zöldségeket.

image3_7_1.jpeg

Ezt követően hozzáadtam a főtt csirkemellcsíkokat és a kókusztejet, egyet rottyantottam rajta, a tetejét pedig friss korianderrel szórtam meg.

image4_2_3.jpeg

image5_2_3.jpeg

Köretnek főtt basmati rizs készült hozzá. Jó étvágyat :)

image8_8.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr7117991758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása