Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Baconbe göngyölt máj zöldséges karfiolrizzsel

2022. augusztus 23. - fuf87

 

1_32.jpg

A legmelegebb napokon minél kevesebb időt tölt el az ember a konyhában, annál jobb, így történt, hogy kánikulabarát, gyors recepteket kezdtem el mostanság legyártani, ez is egy ilyen.

Hozzávalók: (6 adag)

-1 kg csirkemáj

-1 csomag bacon

-2 csomag/800g karfiolrizs (Bonduelle) (de akár magunknak is elkészíthetjük, ha valakinek van kedve*)

-1 csomag zöldhagyma

-1 db zöld kaliforniai paprika

-1 fej vöröshagyma

-só, bors, grillzöldség fűszerkeverék

-kevés olívaolaj

A májakat megszabadítottam a mócsingos részektől, majd mindegyiket betekertem egy fél bacon szeletbe, egy tepsibe halmoztam őket, rájuk loccsantottam egy kevés olívaolajat, majd légkeverés 180 fok 30 perc alatt megsütöttem őket.

Közben egy serpenyőben kevés olajon megdinszteltem a kockára vágott vöröshagymát, a felaprított kali paprikát, majd hozzáadtam az aprított zöldhagymát is, ehhez jött a karfiolrizs, kábé 10-15 perc alatt készre pároltam a köretet, és tádám, az ultimate fél órás ebéd/vacsi el is készült, ezekkel a mennyiségekkel 6 adag készült nálunk, így a 2 adagon kívül, ami ebédre lecsúszott Gábornak és nekem, még 4 dobozt be tudtam pakolni a hűtőbe a heti meal prep jegyében. Soha több meló ne legyen egy étellel sem :)

*Házi karfiolrizs: egy karfiolt rózsáira szedünk, majd aprítógépben ledaráljuk, hogy kis rizsszemnyi méretű darabkákat kapjunk, majd egy fej vöröshagymát megdinsztelünk kevés olíván, majd hozzáadjuk a karfiolmorzsát, kevés sót, borsot, ill. a fent említett zöldségeket :)

 

2_30.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr4017914287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása