Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Medvehagymás töltött csirke mézes-fokhagymás sárgarépával és karfiolrizzsel

2022. április 22. - fuf87

image2_2_6.jpeg

Szóval minden évben van medvehagymaszezon, idén is van/volt, így muszáj volt valami finomságot gyártani ebből a szuper növényből, amúgy a legjobb biztosan az lehet, ha kimész az erdőbe és magad szeded össze a kajához valót, de mivel a biológia sose volt a kedvenc tantárgyam és ez a növény hasonlít a gyöngyvirágra, ami konkrétan mérgező, inkább skippeltem a lehetőséget és megvettem a Lidlben :) Ez egy egyszerű, de mutatós étel, kevés ráfordítással finomat és egészségeset varázsolhatunk az asztalra.

Hozzávalók:

- 1 nagy csokor medvehagyma (kb 100g)

- 800 g csirkemell

- só, bors

- 250g light mozzarella

- 2 csomag mini répa (mosottan lehet kapni a lidl-ben, nagyon szeretjük)

- 2 ek méz

-8 gerezd fokhagyma

- 3 ek olívaolaj

- 1 cs Bonduelle karfiolrizs

A husit szeletekre vágtam, kiklopfoltam kicsit, majd sóztam borsoztam. A szeletekre ráhelyeztem egy szelet mozzarellát, valamint egy adag aprított medvehagymát (én felvágtam,de lehet egészben is beletenni a levelet), majd feltekertem őket és egy olívaolajjal kikent tepsibe tettem a tekercseket. Közben a sütőt előmelegítettem 180 fokra, és betettem a husikat 35 percre, a sütőnk erősségétől függően lehet 30 és 40 perc is a sütési idő, nézegessük serényen.

image3_1_7.jpeg

Amikor megsült, jöhettek a köretek: a répákat egy tepsibe fektettem egészben, 2 ek olívaolajat csorgattam rájuk, sózta, borsoztam, majd sütöttem őket 180 fokon 25 percet, majd kivettem és megszúrkáltam őket, mivel puhák voltak jöhetett rájuk a fokhagyma és a méz, ezzekkel még 7-8 percet összesütöttem és kész is volt az egyes számú köret. Kettes számúnak én karfiolrizst készítettem, ezúttal készen vettem mirelitet, kevés sóval borssal ízesítettem.  Ha nem tudok készet venni, akkor is egyszerű elkészíteni: egy karfiolt rózsáira szedünk, majd aprítógépben ledaráljuk, hogy kis rizsszemnyi méretű darabkákat kapjunk, majd egy fej vöröshagymát megdinsztelünk kevés olíván, majd hozzáadjuk a karfiolmorzsát, kevés sót, borsot, esetleg friss petrezselymet, 6-8 perc alatt kész is a diétás köret.

Jó étvágyat :)

image1_2_6.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr2417813849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása