Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Áfonyás Túrógombóc

2017. október 05. - fuf87

image11_1.JPG

Azt hiszem ebben a hűvösebb időben kifejezetten vágyik az ember az édesebb dolgokra, én, akit a sós nasikkal lehetett mindig levenni a lábáról, az utóbbi napokban tisztára rá vagyok cuppanva az édesre - és lehet is enni, csak ésszel, jól megválogatva a hozzávalókat, hogy beleférjen a diétába és az egészséges életmódba. A túrógombóc mindig is közel állt a szívemhez, de korábban búzadarából készítettem, ami a gluténmentes diétámban abszolút felejtős. Íme a gm verzió:

- 50 dkg zsírszegény túró

- 2 tojás

- 12 dkg paleo lisztkeverék (én Szafi Reformot használtam)

- egy citrom leve + héja reszelve

- 2 ek eritrit

Forgatáshoz:

- kókuszreszelék és/vagy kókusz chips

A fenti hozzávalókat összekeverjük és állni hagyjuk 20 percet.

image1.JPG

Utána kiválóan gyúrható lesz.

image2.JPG

Majd gombócokot formálunk belőle és forrásban lévő vízben készre főzzük. (gombóconként 4-5 perc)

image3_6.JPG

Amikor feljönnek a víz felszínére, onnan még 2-3 perc.

image4_5.JPG

Majd kókuszreszelekében vagy kókusz chips-ben, de akár mindkettőben megforgatjuk őket. Igazán finom, puha gombócokat kapunk, amiket tényleg élmény lesz elfogyasztani :)

image5_4.JPG

image6_5.JPG

Az áfonya mártáshoz:

25 dkg áfonya

3 ek eritrit

1 dl víz

Felrakunk egy edényt a tűzhelyre, mehet bele az áfonya, a vízzel, amikor elkezd folyós lenni a massza, hozzáadjuk az eritritet és folyamatos keverés mellett negyed óra alatt megfőzzük a mártást, ha akarom leturmixolthatom, hogy homogén legyen, én nem tettem, ugyanis kifejezetten szeretem, ha a mártásban fellelhető néhány darab egész áfonya. 

image7_2.JPG

image8_2.JPG

image9_1.JPG

Íme a kész gombóc mártással:

image10_1.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr6312930115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása