Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Karamellás fügés pite

2015. október 08. - fuf87

p13.jpg

Amikor hazaérsz a "nagy generál" szépítésből, arra, hogy a pasid a nappaliban újonnan felhúzott gipszkartonfalat gletteli ezerrel, minden tiszta por és gipsz - aminek a megfelelő arányban való bekeverésében később te is részt veszel - sokkoló, pláne ha azt tervezted, hogy behuppantok a nappaliban a kanapéra, összebújtok és néztek valami jó kis sorozatot a batár nagy új tévén. Ehhez képest próbálod kitalálni, hova ülhetsz le, ahol nem leszel koszos, és megvan még a relax élmény is, amit olyan gondosan megterveztél...felejtsd el!

Végül lehuppantam a kanapé le nem fóliázott sarkába egy könyvvel, mivel csak egy spakli állt rendelkezésre a geletteléshez, így nem tudtam segédkezni.(tudjátok az az izé, amivel a trutyit felkenik a szakik a falra és elegyengetik...) De kábé fél óra olvasgatás után feleslegesnek éreztem magam, és megmozdult bennem valami, hogy én nem fogok itt tétlenül fetrengeni, míg Gábor alkot, ekkor jutott eszembe, hogy Anyósom előtte héten hozott nekünk fügét, és ott figyel a hűtőben, beteljesülésre várva. Na, nekem se kellett több...aktiváltam magam és bedurrantottam a sütőt. A jó munkás pasik amúgyis szeretik a nasit, nem? :)

Hozzávalók:

- 2cs leveles tészta (nekem volt a fagyóban elfekvőben, sosem árt.)

- 10-15 db füge

- másfél tábla fehércsoki

- 150g xilit/cukor

- 1 dl tejszín + 1 dl tej

Szóval, a leveles tésztát gyorsan kiolvasztjuk. Majd kinyújtjuk piteforma méretére, kicsit nagyobbra. ( a túlnyúló részeket szépen behajtogatjuk a piteformába)

p1_9.jpg

A fügéket félbevágjuk, a csokit összetörjük pici darabokra. Szerintem a füge egy baromi jó kis gyümölcs, édes és igazán különleges íze van, szóval tökre örülök, hogy Gáborék kertjében van egy jó kis bokor, ami mindig jól terem, így mindig van egy két fügés kaja a szezonban, egy szónak is 100 a vége, érdemes kísérletezni vele.

p2_9.jpg

p3_8.jpg

Fogunk egy kisebb lábast, beledobjuk a  cukrot/xilittet és megvárjuk, amíg karamellizálódik, amikor barnás, folyós már, jöhet bele a tej és a tejszín.

p4_6.jpg

p5_5.jpg

p6_3.jpg

p7_4.jpg

Igen furcsaságok normálisak, minthogy ki akar futni a cucc a lábasból, te tajtékozol és csodálkozol, de a végén egy szép, selymes finoman sűrű tejkaramellát kapsz, no para :) Lényeg, mindig kevergesd, kábé negyed óra alatt megleszel. Utána hagyd hűlni egy 10 percet. Majd a tésztával kibéleljük a piteformát, az alját megszórjuk a fehércsoki törmelékkel, jöhet bele a tejkaramella és a félbevágott fügék.

p9_3.jpg

p10.jpg

p11_1.jpg

Majd mehet be az alkotás a sütőbe kábé egy fél órára 180 fokon. 

p12.jpg

Eredmény? Szépen kiglettelt fal, vigyorgó pasi, elégedett én :) Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr267925100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása