Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Sonkás sajtos csirkemell tekercsek sütőtökkel és burgonyával

2014. december 09. - fuf87

1_7.jpg

Éppen a hétvégi bevásárlást intéztük péntek este, amikor eszembe jutott, hogy nincs szombati ebéd koncepció, így a hipermarketben döntöttük el, hogy egy kis csirke töltve tökéletes lesz, úgyis van otthon egy rahedli krumpli na meg sütőtök, amit nem ártana felhasználni. Így született meg eme remek étel ötlete, előnye, hogy nem igényel túl sok pepecselést, mégis igazén finom és kiadós. 

Hozzávalók:

- 4 nagyobb csirkemell

- 25-30 dkg füstölt sajt

- 2 csomag pulykamell sonka (Herzet használtam)

- só, bors, majoranna

- csirke fűszerkeverék

- 1-1,5 kg krumpli

- egy fél sütőtök (nagyobb)

- 2 közepes méretű lila hagyma

- 7-8 gerezd fokhagyma

- 2 sárgarépa

- 1 fehérrépa

- friss petrezselyem a tálaláshoz

- 3 dl fehérbor

A húst megmossuk, majd a melleket bevágjuk a felénél és kiklopfoljuk. Mindkét oldalukat markánsan fűszerezzük: só, bors, csirke fűszerkeverék, majoranna.

3_6.jpg

Majd arra az oldalra, ahová a sajtlapokat és a sonkákat fogjuk helyezni, még összezúzunk 2 gerezd fokhagymát és megkenjük azzal, utána jöhet a sonka és a sajt. Én egy csirkemellhez 3 nagy szelet sonkát és ugyanennyi nagyobb-vastagabb sajtszeletet számoltam, majd feltekertem és a tepsibe helyeztem.

4_6.jpg

Kábé 20 percet elősütöttem a húst.

5_6.jpg

A krumplit héjában előfőztem enyhén sós vízben, majd meghámoztam és nagyobb hasábokra vágtam. A sütőtököt meghámoztam, felkockáztam és szintén a tepsibe tettem, (miután elősütöttem a husit) ahogy a sárgarépát, a fehérrépát és a lila hagymát is is. 

6_4.jpg

Az egész bement a sütőbe és a húst közben a fehérborral locsoltam. Kábé még 35-40 percet sült, légkeverésen, 200 fokon.

7_2.jpg

Tálalásnál friss petrezselymet adtam hozzá. És a csirkemelleket félbevágtam, így szépen látszott a töltelék is, plusz egy fél csirkemell is iszonyatosan laktató:)

2_6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr286969931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása