Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Vörösboros tűzdelt pulyka snidlinges lila burgonyával és kovászos uborkás-camambertes salátával

2014. május 29. - fuf87

hus4_1.jpg

Egy pulyka recept Anyukámtól, amihez én álmodtam meg a köreteket.Ha ezt az ételt akarjuk elkészíteni, készüljünk fel rá, hogy a madárnak kell pár óra a beteljesülésig, nekünk meg pár üveg bor, hogy győzzük kivárni:) Ez tipikusan egy olyan kaja, amit több napig eszünk és több fős vacsira készítjük el, szóval magányos estékre, hétvégékre max. nagyétkű versenyzőknek tudom ajánlani.

Hozzávalók:

HÚS:

- egy 1,5 kg pulykamellfilé egészben (küldjük el pasijainkat a piacra, mert lelkesen teljesíteni fogják a  feladatot, és utána büszkén fognak telefonálni, hogy vettek egy 2,1 kg-s húsdarabot 1,5 kg helyett - Szeretlek Édesem!)

- 2 fej fokhagyma

- 40-50 dkg szalonna

- 4-5 nagyobb alma

- 7-8 koktélparadicsom

- egy üveg száraz vörösbor (én Egri bikavért használtam)

- majoránna, rozmaring, só, bors

- friss petrezselyem

Miután elégedetten konstatáltuk, milyen bazi nagy húsdarabokat lehet manapság venni a piacon, átmossuk a húst, majd következik a tűzdelés, ami nálunk négykezes hadművelet volt. A fokhagymákat és a szalonnát kis darabkákra vágjuk, majd apró lyukakat ejtünk a húson, és belegyömöszöljük a szalonnát és a fokhagymát, türelemjáték..

hus1.jpg

A fent említett fűszerekkel ne spóroljunk és hintsük meg az egykor agresszív pulyka földi hamvait:

hus2.jpg

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra és közben hevítsünk fel 2-3 deci olajat a tűzhelyen és borítsuk nyakon a húst, majd mehet be a sütőbe. Kb. 10 perc után kezdjük a locsolást: mehet rá 1,5 dl vörösbor és locsolgassuk cirka negyed óránként, ha ráborult volna egy üveg, mint esetemben, akkor a tepsi aljáról is locsolgathatjuk a hús tetejét. A sütési idő intenzitás és állat-függő. Nekem kb. 3 óra volt. Az utolsó fél órában a félbe vágott, kimagozott almákat és a koktélparikat is a húsra és a tepsi egyéb részeibe tesszük. Tálalásnál szeleteket vágjunk és helyezzünk rájuk 1-1 sült almát, koktélparit és hintsük meg zöld petrezselyemmel.

Köret:

- 1 kg lila burgonya (ugyanúgy a Fehérvári úti piacon szermányoltam, mint az édeset)

- egy nagy csokor snidling

- tejföl

- só

- bors

lilak.jpeg

A krumplikat meghámoztam (szerintem kesztyű nem árt, mert fog..), majd kisütöttem olajban, sóztam, borsoztam, majd 3-4 ek tejfölt rájuk hajítottam az apróra vágott snidling társaságában és összeforgattam.

A sali:

- 1 cs ruccola

- 1 doboz Camambert (lehet ízesített is)

- 10 nagyobb kovászos uborka csíkokra vágva

- friss bazsaikom

Öntet:

- 2dl tejszín és 2 ek Dijoni mustár összekeverve, ha egy ek mézet rádobunk, nem követünk el végzetes hibát:) (ízlés kérdése)

saliiiii.jpg

Kísérőnek vörös/fehér/rosé? Mindegyik adogatja!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr406225876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása