Cooking is love made visible

Szöszi a konyhában

Szöszi a konyhában

Saláta az üvegben

2016. június 30. - fuf87

s1_4.jpg

Tombol a nyár, a hőség, a fröccs, na meg a saláták. Már régóta szemezgettem a befőttesüvegekbe rétegezett salátákkal, de aztán valahogy sosem álltam neki, egészen mostanáig. Ennek a módszernek a legnagyobb előnye, hogy akár 3-4 napra előre is elkészíthetjük az ebédünket vagy vacsoránkat, az üvegben tökéletesen eláll, nincs más dolgunk, mint fogyasztás előtt összerázni, aztán élvezni a végeredményt. 

salad-in-a-jar_1-1.jpg

Az alábbi ábra remekül szemlélteti a rétegezés aranyszabályait:

- ha a dresszinget mindenképp az üvegbe akarjuk rakni, az mindig alulra kerüljön (én amúgy külön kis dobozban szoktam magammal vinni és az összerázás után, ha már kiöntöttem a salimat a tányérra, akkor ráborítani.) Ha nincs dresszing, ide rakjunk azokat a hozzávalókat, amik esetleg levet eresztenek.

- fölé rakjunk olyan, keményebb hozzávalókat, amik nem szívják meg magukat nedvességgel, zöldségeket

- fölé jöhet a fehérje: hús, hal, tengeri herkentyű, bacon, sonka, tojás, sajt, borsó, bab - ide jöhet még esetleg köret, úgy mint quinoa, bulgur, kuszkusz, rizs, kruton, tészta vagy akár bármilyen gyümi.

- a tetejére pedig a leveles hozzávalókat, pl sali,ruccola, madársali, csíra, gomba

A variációk száma végtelen, az összeállításnak tényleg csak a fantázia szabhat határokat - legyünk kreatívak, akár merészebb ízpárosításokat is kipróbálva, meglepve vele családunkat, párunkat, barátainkat :)

s3_4.jpg

Én ezúttal a következő salit dobtam össze: Joghurtos Áfonyás Csirkesaláta

 Hozzávalók: (4 nagyobb üveghez)

- 50 dkg csirkemell

- 3 sárgarépa

- 1 nagyobb cukkini

- 3-4 gerezd fokhagyma

- 2 fej lilahagyma

- 4-5 nagy paradicsom

- egy marék borsika fű (vagy bármilyen friss zöldfűszer)

- 1 nagy kígyóubi

- 1 krémfehér sajt 

- 4 marék áfonya

- egy csomag rukkola

- 1 csomag madársaláta

A szószhoz:

- 1 natúr joghurt

- 2 ek cukormentes áfonyadzsem

Fogjuk a négy üveget és mindent negyedelünk:) Mivel én a szószt külön pakolom, így az üveg aljára nálam a felkockázott paradicsom került, a tetején borsikával, erre jött az apróra vágott lilahagyma,

s4_2.jpg

s5_2.jpg

s55.jpg

A répát és a cukkinit csíkokra reszeltem, majd a 4 gerezd zúzott fokhagymával kevés kókuszzsíron lepároltam, ez lett a következő réteg.

s6_2.jpg

Erre jött a lereszelt ubi, majd a zöldfűszeres-citromos fűszerzeése csirkemellkockák, erre jött a morzsolt krémfehér sajt.

s7_2.jpg

s8_2.jpg

na meg a friss áfonya...

s88.jpg

s10_2.jpg

Majd végül a legfelső réteg egy egység rukkola és egy egység madársali.

s9_2.jpg

A szószhoz a joghurtot összekeverjük az áfonyadzsemmel, én a saját házi dzsemünket használtam. 

s12.jpg

Szerintem ez egy zseniális ötlet, pláne ebben a rekkenő nyári időben, mindenkinek szeretettel ajánlom. Egy jó hideg, ropogós saláta tele vitaminnal még egy rossz napot is vidámmá varázsol, pláne ha azzal fogyasztjuk el, akinek olyan nagy gonddal elkészítettük :) Jó étvágyat!

 Kiöntve tányéren pedig így nézett ki:

s2_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fruzsifoz.blog.hu/api/trackback/id/tr38854260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2016.06.30. 14:27:41

sali.....brrrr....talan salata
tudom ez a trendi...brrrrrr
süti beállítások módosítása